دومین هفته دوره طرح تربیت مدیران حکمرانی در بنیاد قرآن
کد خبر: 4050429
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

دومین هفته دوره طرح تربیت مدیران حکمرانی در بنیاد قرآن

دومین هفته برگزاری جلسات طرح تربیت مدیران حکمرانی قرآنی (طرح شهید بهشتی) در بنیاد قرآن برگزار شد و سخنرانان به بیان دیدگاه‌های خود درباره موضوع حکمرانی در قرآن پرداختند.

دومین هفته دوره طرح تربیت مدیران حکمرانی در بنیاد قرآنبه گزارش ایکنا، دومین هفته جلسات اولین دوره طرح تربیت مدیران حکمرانی قرآنی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) در بنیاد قرآن برگزار شد.

در آغاز برگزاری دومین هفته جلسات، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین‌زاده، دبیر کل بنیاد قرآن اظهار کرد در پژوهشی که انجام داده چهل ویژگی و صفت را در خصوص تربیت مدیران قرآنی از منابع قرآن و احادیث استخراج نموده و این خصوصیات نقش بسیار اساسی در رشد و تربیت مدیران حکمرانی قرآنی دارد. یکی از این خصوصیات و ویژگی‌ها، دیدار با علماء و بزرگان است.

وی در ادامه با ذکر آیات و احادیث در خصوص دیدار علمای ربانی و عبادت خواندن نگاه به چهره عالم و آثار این شخصیت‌های معنوی و مهذب تاکید نمودند: بسیار سفارش شده با علما، خصوصا عالمان ربانی مجالست و موانست داشته باشید لذا یکی از برجستگی‌های طرح شهید بهشتی از این خصوصیت بهره جستن است و در طول این دوره حداقل یک جلسه حضوری و حتی الامکان یک روزه در فضایی مانند یک اردوگاه، مدیران طرح با علماء ملاقات حضوری و چهره به چهره خواهند داشت تا از معنویت و نفس روحانی انها بهره بگیرند.

جلسه اول دومین هفته برگزاری طرح شهید بهشتی به حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری اختصاص داشت و وی در خصوص نقش بیانیه گام دوم انقلاب در مرحله گذار به حکمرانی قرآنی سخن گفت.

وی گفت: روح بیانیه گام دوم به عنوان سندبالادستی، روح قرآنی است و بر اساس آیات قرآنی تدوین و مستند شده است لذا در این مرحله بررسی بیانیه و استخراج شاخص‌های آن ما را در وصول به حکمرانی قرآنی راهنمایی و هدایت می‌کند. 

وی همچنین در رابطه با نسبت مدیریت و رهبری نیز گفت: برخلاف برخی نظریات مطرح شده که رهبری را در ذیل مدیریت آورده‌اند به نظر من این نسبت بر طبق تفکر غالب و صحیح، درست نیست بلکه اینها دو مجموعه هستند که بین آنها رابطه عموم و خصوص من وجه جاری است و با هم مشترکاتی دارند و در ادامه به برخی از مشترکات آنها اشاره نمودند.

در پایان جلسات بخشی از زمان کلاس‌ها به نقد وبررسی مطالب ارائه شده اساتید با دانش پژوهان اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha