رایزنی هنیه و لاوروف درباره تحولات غزه
کد خبر: 4051513
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

رایزنی هنیه و لاوروف درباره تحولات غزه

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس ظهر امروز پنجشنبه تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت‎وگو کرد.

رایزنی هنیه و لاوروف درباره تحولات غزهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، طرفین در این مکالمه تلفنی در مورد آخرین تحولات قدس و غزه و تلاش‌های سیاسی مبذول شده برای توقف تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجدالاقصی گفت‌وگو کردند.

هنیه ضمن تقدیر از موضع روسیه در حمایت از حقوق ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی، نقش این کشور را در منطقه محوری خواند و بر اهمیت روابط با آن تأکید کرد.

وی همچنین به تشریح تجاوزات رژیم اشغالگر علیه قدس و مسجدالاقصی، سرکوب نمازگزاران فلسطینی، حوادث و رخدادهای اخیر در کرانه باختری به ویژه جنین و حملات دشمن صهیونیستی علیه غزه پرداخت.

اسماعیل هنیه خواستار نقش‌آفرینی روسیه برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تغییر هویت تاریخی و دینی این مسجد و مقدسات اسلامی و مسیحی قدس شد.

از سوی دیگر، لاوروف نیز با اشاره به موضع ثابت روسیه در حمایت از حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس، بر تمایل کشورش به تقویت روابط با حماس تأکید کرد.

وی حملات تجاوزکارانه اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینیان که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر طی هفته‌های گذشته منجر شده، را محکوم کرد و بر ضرورت بازنگری این رژیم در اقدامات خود تأکید و فلسطینیان را به تلاش برای تحقق وحدت ملی دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha