نگاهی به فعالیت‌های رمضانه مؤسسه نورالیقین
کد خبر: 4053135
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

نگاهی به فعالیت‌های رمضانه مؤسسه نورالیقین

محفل تلاوت و تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان به همت مؤسسه نورالیقین در اقصی نقاط کشور و شهر قم برای بیست‌وپنجمین سال متوالی برگزار شد.

محافل قرآنی مؤسسه نورالیقین به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی مؤسسه قرآن و عترت نورالیقین، مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در راستای صیانت و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و آموزه‌های قرآن کریم، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر و در پی مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب با مدیریت و فعالیت‌های جهادی شبانه‌روزی مائده آل مرتضی حسینی و هیئت مدیره مخلص و قوی، سنت حسنه تفسیر قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان برای بیست‌وپنجمین سال متوالی احیا و ترویج کرده است.

هم‌اکنون محافل تفسیر به همراه تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان به همت این مؤسسه در قم برگزار می‌شود.

این مراسم سال‌های ۷۸ تا ۸۸ در منزل شخصی مائده آل مرتضی حسینی با حضور ۳۰۰ نفر، سال‌های ۸۹ تا ۹۲ در سالن گلزار شهدا با حضور ۵۰۰ نفر، سال‌های ۹۳ تا ۹۸ در حسینیه شهدا با حضور قریب ۷۰۰ نفر، از سال ۹۹ با شیوع ویروس کرونا با جمعیت محدودتر در ساختمان مرکزی مؤسسه نورالیقین برگزار شده است.

ویژه‌برنامه‌های مؤسسه نورالیقین در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و امور خیریه و نیازمندان دنبال شد که بخش آموزشی آن شامل آموزش تفسیر سوره حجر و سوره نحل در ادامه طرح جامع رضوان (تفسیر کل قرآن کریم) براساس تفاسیر المیزان، نمونه و نور، شرح فرازهایی از دعای شریف افتتاح، شرح و تفسیر خطبه معرفة الله، آموزش احکام روزه و آموزش سبک زندگی اسلامی بود.

بخش پژوهشی فعالیت‌های این مؤسسه در ماه مبارک رمضان نیز شامل تهیه و تدوین جزوه آموزشی سوره حجر و نحل جهت برگزاری آزمون سراسری بعد از ماه مبارک رمضان، تهیه کتاب تفسیر موضوعی و ترتیبی قرآن کریم و تهیه جزوه آموزشی شرح خطبه معرفة الله بود.

مؤسسه نورالیقین در بخش فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم وفات حضرت خدیجه(س)، میلاد باشکوه امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری ویژه‌برنامه شب‌های قدر، قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان برجسته مؤسسه نورالیقین و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، برپایی نماز جماعت و نماز قضا و مهد کودک قرآنی (جهت رفاه حال بانوان جهت شرکت در محفل قرآن) را برگزار کرد.

بخش امور خیریه و نیازمندان این مؤسسه نیز در ماه مبارک رمضان با فعالیت‌های مختلفی از جمله کمک به نیازمندان با تهیه ماهانه بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، تأمین اقلام دارویی، قربانی گوسفند و کمک هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج در کارهای خیر پیش قدم بوده است.

مؤسسه نورالیقین از دو دهه پیش تاکنون با راه‌اندازی واحد امور خیریه سنت حسنه انفاق را در برنامه‌های خود قرار داده است؛ همچنین همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) حدود ۱۰۰ بسته کمک معیشتی توسط این مؤسسه تهیه و به نیازمندان تقدیم شد که ارزش مبلغ نقدی هر بسته کمک معیشتی یک‌میلیون تومان بود.

مؤسسه نورالیقین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی را به‌صورت روزانه و مرتب در کانال‌ها و گروه‌های مربوط به مؤسسه انجام می‌دهد.

بارگذاری روزانه فایل صوتی آموزش‌های حضوری در گروه‌ها و کانال‌های مربوط به مؤسسه، برگزاری مسابقه مجازی مائده آسمانی هر روز در ماه مبارک رمضان و بارگذاری روزانه فایل متنی آموزش‌های حضوری تفسیر و شرح دعای افتتاح، خطبه معرفة‌الله و آموزش سبک اسلامی از جمله مطالب بارگذاری شده در کانال‌های مؤسسه بود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان و قرآن‌پژوهان برای دریافت مطالب مؤسسه قرآن و عترت نورالیقین در فضای مجازی می‌توانند به آدرس @moassese_nooralyaghin مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha