فقدان سلامت، تهدیدی برای شاخصه‌های جامعه انسانی
کد خبر: 4055197
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد

فقدان سلامت، تهدیدی برای شاخصه‌های جامعه انسانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: فقدان سلامت همه شاخصه‌های جامعه انسانی را با تهدید مواجه می‌کند به طوری که حتی مناسک دینی، مکان‌های مذهبی و عبادات جمعی هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.

بختیاری

به گزارش ایکنا از زنجان، حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ظهر امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه زنگ سلامت که در دبیرستان ولی‌عصر (عج) زنجان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت یکی از مقوله‌های مهم زندگی‌ است، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا نشان داد که در صورت فقدان سلامتی، همه شاخصه‌های جامعه انسانی با تهدید مواجه می‌شود به طوری که حتی مناسک دینی، مکان‌های مذهبی و عبادات جمعی هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات کادر حوزه سلامت استان زنجان، دستگاه‌های اجرایی و زنجانی‌ها، افزود: با همت مسئولان، همراهی مردم و تلاش‌هایی که در زمینه جمعیت انجام خواهد شد، همان‌طور که در مبارزه با بیماری به موفقیت‌های چشمگیر در کشور دست یافته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه طبق آمار و تحقیقات جهانی و مشاهدات عملی موجود، سلامتی تنها با مشارکت همه افراد جامعه محقق می‌شود، تصریح کرد: طبق تحقیقات علمی، ۷۵ درصد از حوزه سلامت، مربوط به همکاری واحدهایی خارج از ساختارهای بهداشت و درمان جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هم یکی از اجزای سلامت است که با حمایت ۷۵ درصدی همه دستگاه‌های اجرایی ممکن می‌شود، گفت: با توجه به شناختی که از جامعه و مردم داریم، همان مردمی که در انقلاب شگفتی آفریدند و در جنگ تحمیلی هم در مقابل کل دنیا افتخارآفرینی کردند، در این زمینه نیز موفق عمل خواهیم کرد.

بختیاری با اشاره به اینکه تبلیغات مختلف در زمینه کاهش جایگاه خانواده، کاهش ازدواج و فرزندآوری در فضای مجازی و حقیقی، اظهار کرد: این اقدامات به ضرر جامعه، اقتدار ملت و کشور خواهد بود؛ بنابراین ازدواج و فرزندآوری به موقع، تربیت صحیح فرزندان و آماده کردن نسل آینده برای ایفای نقش‌ها از جمله وظایفی است که بر عهده تک‌تک افراد جامعه و به ویژه بانوان آینده بوده و این اتفاق مرهون تحول و تغییر دیدگاه، بازسازی و مرور ارزش‌های فراموش‌شده است.

وی با اشاره به برداشتن گام‌های موثری در زمینه کنترل جوانی جمعیت، حمایت از خانواده و بازسازی ساختار جمعیتی آینده جامعه، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این راستا، قرارگاهی را تشکیل داده و به عنوان یکی از اعضای ستاد استانی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، وظایفی که حاکمیت بر عهده دانشگاه گذاشته، قطعا پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha