۳۳ درصد جمعیت آذربایجان سه دز واکسن کرونا را دریافت کردند
کد خبر: 4055214
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

۳۳ درصد جمعیت آذربایجان سه دز واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و ۵۲ هزار و ۲۰۷ نفر برابر با ۳۳.۳ درصد جمعیت استان هر سه دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

واکسن کروناعلی افشانی، رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، با اشاره به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در استان اظهار کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی تاکنون دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۳۳ نفر برابر با ۸۳.۹ درصد جمعیت استان دز نخست واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: دو میلیون ۳۶۵ هزار و ۲۲ نفر دو دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند که این افراد ۷۴.۸ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و یک میلیون و ۵۲ هزار و ۲۰۷ نفر نیز سه دز واکسن دریافت کردند.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: ۳۳.۳ درصد جمعیت استان هر سه دز واکسن کرونا را دریافت کردند که این آمار نشان‌دهنده کاهش استقبال مردمی از دریافت دز سوم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۱ بیمار مشکوک کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۴۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشته و ۱۴ نفر نیز با استفاده از دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

افشانی تصریح کرد: خوشبختانه در روزهای گذشته تعداد فوتی‌های کرونا در استان کاهش یافته و حتی در برخی روزها تعداد فوتی‌های صفر بوده است.

انتهای پیام
captcha