ضرورت آسیب‌شناسی برنامه‌های دانشگاهی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 4055677
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

ضرورت آسیب‌شناسی برنامه‌های دانشگاهی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، ضرورت دارد آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف دانشگاه بیرجند انجام شود.

احمد لامعی، رئیس دانشگاه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، احمد لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش، بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از برگزیده‌های حوزه آموزش دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: تأسیس مدرسه شوکتیه نقطه عطفی در اندیشه و فرهنگ این مرز و بوم بوده است، به‌طوری که بیرجند به‌عنوان پرچم‌دار فکر و اندیشه در بین استان‌های هم‌جوار و دیگر ولایات، مشهور شد.

وی با بیان اینکه تأسیس مدرسه شوکتیه سبب تشکیل مرکز آموزش عالی در بیرجند شد، افزود: اگرچه عده‌ای ایده تأسیس آن را به سال ۱۳۴۵ مربوط می‌دانند اما سال ۱۳۵۴ ایجاد آن مصوب و سال ۱۳۵۶ به‌طور رسمی با رشته‌های علوم پایه شروع به‌کار کرد و سال ۱۳۷۱ به دانشگاه ارتقا یافت.

لامعی با بیان اینکه ایجاد همه دانشگاه‌های دیگر در خراسان‌جنوبی از نتایج راه‌اندازی دانشگاه بیرجند است، اضافه کرد: در این دانشگاه حدود ۴۰۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل و ۱۰۰ استاد هم در آن تدریس می‌کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: بعد از ۴۶ سال ضرورت دارد آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف دانشگاه با توجه به بیانیه گام دوم انجام شود. برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دانشگاه بدون افراط و تفریط و براساس اسناد بالادستی، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و راهبرد تمدن‌سازی ایرانی ـ اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در شرایط موجود به مرحله‌ای از بالندگی رسیده که می‌تواند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی با تشریک مساعی همگان بدرخشد، ادامه داد: برای انجام این مهم به هم‌فکری همه نیاز بوده و امور دانشگاه در این دوره امر اصل باور، اراده و برنامه استوار خواهد بود.

در این مراسم از اساتید نمونه دانشگاه، اساتید برگزیده در حوزه تدوین برنامه درسی و اخذ مجوز رشته، اساتید راهنمای برتر دانشجویان کاردانی و کارشناسی و... تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha