انجام اقدامات مقابله‌ای؛ تکلیفی برای مسئولان
کد خبر: 4055797
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

انجام اقدامات مقابله‌ای؛ تکلیفی برای مسئولان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اقدامات مقابله‌ای برای مسئولان یک تکلیف است و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

صادقی‌نیارکی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری، ضمن قدردانی از اقدامات اعضای شورا در راستای پیگیری مصوبات و اجرای آن‌ها، اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف و مصوبات جلسه چه در امور اراضی، چه در امور چاه‌ها و چه در کمسیون رفع تداخلات، همراهی و همکاری مسئولان متولی، امری لازم و ضروری است.

وی افزود: بنیاد مسکن و اداره اوقاف و امور خیریه استان اقدامات لازم و برابر قانون نسبت به سنددار کردن ۱۲۰ روستا در استان زنجان که موقوفه هستند، انجام دهند. اجرای قطعی آرای محاکم در حوزه‌های آب و اراضی بدون تبعیض مورد تاکید است.

این مسئول با بیان اقدامات مقابله‌ای برای مسئولان یک تکلیف است و باید هزینه‌ها را برای جمهوری اسلامی کم کنیم که راه حل آن، اقدامات پیشگیرانه است، ادامه داد: در تغییر غیرمجاز کاربری اراضی اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ از مسولان امر مورد تاکید است براساس این قانون، جهاد کشاورزی هنگام مشاهده و گزارش ساخت‌وساز اراضی غیرمجاز بدون دستور و رای دادگاه اقدام به تخریب کنند.

در ادامه این جلسه ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، اظهار کرد: ان‌شالله همه مسئولان در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال عدالت و انصاف را رعایت کنند. تجهیزات و امکانات در امور اراضی جهت انجام وظایف قانونی خود وجود دارد و متاسفانه منابع طبیعی با مشکل تجهیزات روبرو است که بایستی با اقدام اساسی این امر مانع انجام وظایف این اداره نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار کرد: یکی از ۱۶ اولویت ترسیمی از سوی قوه‌ قضاییه، اهتمام به حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال است که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، بویژه سازمان‌هایی که خود متولی صیانت و حفاظت هستند بایستی بیشتر از گذشته در انجام تکالیف‌شان کوشا باشند.

وی افزود: لازم است اقدامات سال جاری با اقدامات سال گذشته را مقایسه کنیم. سازمانها و ادارات قبل از اینکه مسائل و مشکلات خود را از طریق محاکم حل کنند باید با اقدامات پیشگیرانه مانع ایجاد پرونده قضایی شوند.

رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار کرد: تا به امروز از ۹۲ هزار و ۶۷۲ روستا تعداد ۷۱ هزار و ۹۱۶ فقره سند مالکیت صادر شده است که استان زنجان از این حیث رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است. در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تعداد ۸۰۰۰ فقره سند مالکیت صادر شده است.

انتهای پیام
captcha