برخورد جدی با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی در کردستان
کد خبر: 4055855
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

برخورد جدی با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی در کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اراضی ملی اقدام کنند، برخورد جدی شده و از تصرفات غیرقانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از دادگستری شهرستان بیجار ضمن تسلیت درگذشت رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان، اظهار کرد: قاضی اسماعیل علیزاده از قضات خوشنام، متعهد و مسئولیت پذیر بیجار بود و فقدان وی برای دستگاه قضایی استان ضایعه‌ای دردناک بود.

وی ضمن ابراز رضایت از کاهش موجودی پرونده شعب این شهرستان، بر لزوم رعایت حفظ موجودی متعارف شعب اظهار کرد و افزود: مدیریت دستگاه قضایی استان مجددا بر کاهش موجودی شعب نامتعارف تأکید می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان رضایت مردم را در میزان سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها در زمان مناسب توصیف و بیان کرد: صدور آرای متقن صادره توسط قضات در رضایت عمومی از دستگاه قضایی نقش انکارناپذیری دارد و قضات باید با جدیت به این مسئله توجه کنند.

وی در ادامه بر استفاده قضات از تسهیلات ارفاقی قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد و ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری به هر قیمتی نباید اتفاق بیافتد ولکن محکومینی که امکان استفاده نهادهای جایگزین حبس را دارند باید حتی‌الامکان به زندان نروند.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر توجه ویژه دادستان‌های استان به موضوع حفظ حقوق عامه همچنین بر برخورد جدی دستگاه قضایی استان با متصرفان به اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: در این زمینه طی سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شد و با نظارت جدی دادگستری استان بیش از ۸۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان در استان رفع تصرف شد و از ید متصرفین خلع گردید.

وی با بیان اینکه برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است، افزود: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری کردستان از رفع تصرف قریب به ۸۱۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: از این میزان قریب به ۷۵۶ هکتار مربوط به منابع طبیعی، ۳۹ هکتار مربوط به راه و شهرسازی، ۹ هکتار مربوط به جهاد کشاورزی و ۶ هکتار مربوط به اداره اوقاف است که ارزش اراضی رفع تصرف شده در استان بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha