اجرای 20 ویژه برنامه در هفته میراث فرهنگی استان مرکزی
کد خبر: 4057992
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

اجرای 20 ویژه برنامه در هفته میراث فرهنگی استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از اجرای 20 عنوان برنامه به مناسبت فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی در استان خبر داد.

هفته میراث فرهنگی در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان، مدیرکل این اداره در استان از اجرای 20 عنوان برنامه متنوع با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و صنایع دستی در هفته میراث فرهنگی استان خبر داد و افزود: نشست‌ با اصحاب رسانه، نقالی در موزه حمام چهارفصل اراک، شب موزه در شهرهای آشتیان و خمین، تجلیل از فعالان و خادمین میراث فرهنگی، رکاب‌زنی دوچرخه سواران با شعار روز جهانی موزه در سطح شهر اراک و توقف در ورودی موزه‌ها از مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نشست مدیرکل میراث فرهنگی با هیئت امنای کلیسای مسروپ ارامنه اراک، برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در خمین از جمله برنامه‌هایی است که از ۲۸ اردیبهشت تا۳ خرداد در ۱۲ شهرستان استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته میراث‌ فرهنگی برای تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه از جمله  کودک، نوجوان، خانواده، سالمندان در نظر گرفته شده، عنوان کرد: پاکسازی اماکن تاریخی با همکاری دانش‌آموزان مدارس، برگزاری تور کودک و موزه و برگزاری نقاشی از اشیاء داخل موزه‌ها نیز به منظور فرهنگ‌سازی نگهداری و محاظت از بناهای تاریخی در بین کودکان از جمله برنامه‌های مهمی است که امسال به طور ویژه در هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

مرزبان گفت: مستند دستکند(شهر زیرزمینی) رباط آغاج با همکاری صدا و سیمای مرکز استان تهیه و تنظیم شده و در این ایام از شبکه ۴ صدا‌و‌سیما در سه قسمت و ۳ روز متوالی از 31 اردیبهشت تا دوم خرداد ساعت 23 پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha