حرکت اقتصادی دولت مانع قاچاق کالاهای اساسی می‌شود
کد خبر: 4058349
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

حرکت اقتصادی دولت مانع قاچاق کالاهای اساسی می‌شود

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن با نفوذ راهبردی و تحریم‌ها به دنبال تمرکز بر کارکردهای نظام است، گفت: حرکت اقتصادی که دولت آغاز کرده، جلوی قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای دیگر را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: در قرآن کانون شقاوت و سعادت، خود انسان است و همه چیز به خود انسان مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که از منظر قرآنی در تربیت ما تاثیر دارد معرفت و شناخت نسبت به خداوند است که در مرحله اول اندیشه و پس از آن علم و ایمان قرار دارد. علم در مرحله دوم است، زیرا ایمان مبتنی به علم بوده و علم پایه ایمان است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جاهلیت قبل از اسلام معیار‌های متفاوتی دارد؛ علم معیار برتری بود که بر ایمان نیز تاثیر می‌گذارد، افزود: برای اصلاح فردی که آشنا به مبانی علمی است نباید مرحله اول به سراغ اعتقادات او برویم بلکه باید جهان‌بینی این فرد را اصلاح کنیم و خود به خود اعتقادات این فرد نیز درست می‌شود.

امام‌جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور، گفت: حضور فعال روحانیت در جامعه را هر جا و در هر عرصه‌ای که نیاز بوده شاهد هستیم و علمای بزرگی چون شیخ انصاری، شیخ طوسی، شیخ صدوق، علامه مجلسی و ... از جمله علما و فقهایی هستند که در حوزه‌های مختلف در دفاع از دین زحمات زیادی کشیدند.

وی با بیان اینکه علما هر جا که نیاز بوده در صف اول حاضر شدند و جایی که نیاز به جهاد و جنگ بود، لباس رزم پوشیدند و در جبهه‌ها حاضر شدند افزود: روحانیت بالاترین تعداد شهید را با وجود کم بودن جمعیت این قشر دارند که ۴ هزار شهید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالگرد پیروزی جبهه مقاومت و ایستادگی لبنان در مقابل اسرائیل، گفت: عظمت جبهه مقاومت در جنوب لبنان دیدنی است و نقش شهید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی در این مقاومت، بی‌مانند است.

وی با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سلحشوری رزمندگان، ایمان به خدا و اراده پولادین رزمندگان باعث شد، ایران، تنها در مقابل جهان بایستد و خرمشهر را آزاد کند.

امام‌جمعه کرمان افزود: ۴۰ سال است که کشور ایران را تحریم کرده‌اند و امروز دشمن تمام تلاش خود را در نفوذ راهبردی گذاشته است که این نفوذ دشمنان مانند جنگ سخت نیست. ما در دوران هشت ساله دفاع مقدس اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان از دست برود و امروز دشمن با نفوذ راهبردی به دنبال براندازی نرم از درون است.

وی با بیان اینکه عمق این عملیات دشمن بسیار زیاد است و این عملیات از توده‌های مردم گرفته تا خواص و مسئولین را در بر می‌گیرد، افزود: بدحجابی‌ها، بخشی از نفوذ فرهنگی و راهبردی دشمن است و دشمن خواستار این است که مبانی دینی و اعتقادی ما را از بین ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد: هدف اصلی دشمن نظام و انقلاب، ساختار نظام و پس از آن تمرکز برکارکرد نظام است و در این راستا دشمن کالاهای اساسی مانند دارو را تحریم می‌کند اما حرکت اقتصادی که دولت آغاز کرده، جلوی قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای دیگر را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را در پیش دارد گفت: به لطف خدا برنامه کوتاه مدت دشمن که به دنبال ایجاد آشوب‌‌ها در ایران بود، خنثی شد و باید مراقب توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن باشیم.

امام‌جمعه کرمان در پایان با تبریک به استاندار کرمان، بیان کرد: امیدواریم استاندار با کمک گرفتن از ظرفیت نخبگان و جوانان در راستای پیشرفت و آبادانی کرمان، گام‌های استواری بردارد.

انتهای پیام
captcha