برگزاری جشنواره «نقد برتر» در دادگستری زنجان
کد خبر: 4059624
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
همزمان با هفته قوه قضاییه محقق خواهد شد

برگزاری جشنواره «نقد برتر» در دادگستری زنجان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان زنجان گفت: جشنواره «نقد برتر» همزمان با هفته قوه قضاییه در دادگستری زنجان برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محمد فتحی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان زنجان، صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره «نقد برتر» در هفته قوه قضاییه سال ۱۴۰۱ و با هدف شناسایی نقدهای برتر و كاربردی در مورد دستگاه قضایی و نیز حمایت از منتقدین قوه قضاییه توسط عدلیه، با مشاركت نهادهای مردمی و تخصصی برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان جشنواره منتشر شده و شركت‌كنندگان تا ۱۵ خرداد فرصت دارند آثار خود را از طریق نشانی اینترنتی www.Naghd.eadl.ir به دبیرخانه ارسال كنند. كار داوری ابتدایی یا پایش در دبیرخانه و داوری نهایی توسط متخصصان و كارشناسان خبره صورت می‌گیرد. سپس از نقدهای برتر منتخب توسط داوران در اختتامیه جشنواره كه در هفته قوه قضاییه برگزار خواهد شد، ضمن معرفی، تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره در راستای اجرای مأموریت‌های قوه قضائیه خصوصاً «احیا حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع» كه در اصل یكصد و پنجاه و ششم قانون اساسی پیش بینی شده است و نیز راهكارهای مندرج در سند تحول قضائی با عنوان تقدیر از نقدهای برتر درباره قوه قضائیه ... برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان در این خصوص گفت: در این جشنواره، آثار مختلف رسانه‌ای، علمی، حقوقی و … در قالب‌های مختلف مكتوب و چندرسانه‌ای مورد ارزیابی و تقدیر قرار خواهند گرفت. بر این اساس ۱۰ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی برای آثار دریافتی از سوی منتقدین در نظر گرفته شده است.

معاون قضایی رئیس كل دادگستری استان با اشاره به اینكه این جشنواره نخستین دوره خود را تجربه می‌كند اظهار كرد: این جشنواره هفته اول تیرماه سال ۱۴۰۱ و به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور رئیس قوه قضائیه با دعوت از نقدكنندگان برتر، اصحاب رسانه و مسئولان دستگاه قضائی برگزار می‌شود.

وی افزود: در هر گروه از جامعه هدف، بر اساس نظر هیئت‌های داوری، در قالب سه نوع جایزه از جمله نقدهای طلایی، نقدهای نقره‌ای و نقدهای برنزی (در مجموع ۱۲ اثر) از منتقدان تقدیر به عمل می‌آید، همچنین جوایز نفیسی نیز به منتقدان برتر اهدا خواهد شد.

وی افزود: هیئت داوران جشنواره نقد برتر متشكل از جمعی از افراد دارای تخصص، دانش، تجربه و شهرت در حوزه‌های خاص است . لذا بر این اساس، منتقدین صاحب اثر می‌توانند آثار خود را با محورهای یاد شده را حدفاصل تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سال ۱۴۰۱ با مراجعه به آدرس سایت نقد برتر https://naghd.eadl.ir و سامانه نقد برتر naghdebartar.ir ثبت و ارائه كند. البته امكان تمدید این محدوده به مدت چند روز نیز وجود دارد.

انتهای پیام
captcha