اجرای طرح موفق رزمایش قرآنی در کوهسرخ
کد خبر: 4062473
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

اجرای طرح موفق رزمایش قرآنی در کوهسرخ

امام جمعه شهرستان کوهسرخ به اجرای رزمایش قرآنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در 9 ماه گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان با گسترش هر چه بیشتر برگزار شد که توانستیم اتفاق بسیار خوبی را در حوزه قرآنی رقم بزنیم.

 قرآنحجت‌الاسلام محمود رضایی تولایی، امام جمعه شهرستان کوهسرخ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی به اجرای رزمایش قرآنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در 9 ماه گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان با گسترش هر چه بیشتر برگزار شد که توانستیم اتفاق بسیار خوبی را در حوزه قرآنی رقم بزنیم. راه‌اندازی دبیرخانه شورای عالی قرآن از جمله این موارد بود که این شورا در این مدت توانست با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی، گام‌های خوبی را بردارد و این کار ارزشمند می‌تواند در سطح استان و کشور اجرا شود.

وی راه‌اندازی نهضت قرآنی را از جمله فعالیت‌های دبیرخانه شورای عالی قرآن این شهرستان برشمرد و یادآور شد: خوشبختانه در این مدت موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه و جوانان از طریق شورای عالی قرآن شهرستان مورد واکاوی قرار گرفت که توانستیم موضوعات ارزشمندی را گردآوری و در مرحله اجرا به منصه ظهور برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین در دی ماه سال گذشته، همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهید، اولین محفل بزرگ و رزمایش قرآنی در شهرستان کوهسرخ رقم خورد که ثواب برگزاری این محفل نورانی و قرآنی را در این روز به حضرت ام‌البنین(س) تقدیم کردیم. محافل و دوره‌های قرائت قرآن در منازل شهروندان هر شب به نیابت از علما و روح بلندپرواز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و با حضور پرشور جوانان و نوجوانان این شهرستان در این مدت رقم زده شد که کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است.

تولایی بیان کرد: اعضای شورای عالی دبیرخانه قرآن کوهسرخ در این مدت به منظور تبلیغ، ترویج، توسعه و تکریم فعالان قرآنی با حضور در جلسات، محافل و منازل، ارزیابی بسیار خوبی را انجام دادند که به همین منظور شماری از فعالان و مبلغان قرآنی مورد تقدیر، تجلیل و تکریم قرار گرفتند و همچنین افراد توانمند هم برای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان در این مدت تشویق شدند.

وی افزود: برپایی جسات جزءخوانی قرآن کریم از دیگر برنامه‌های قرآنی این شهرستان بود که در ماه مبارک رمضان با حضور برادران، خواهران، جوانان، نوجوانان و افراد مختلف در سنین و تحصیلات گوناگون برگزار شد و این افراد با حمایت دبیرخانه شورای عالی قرآن شهرستان مورد تشویق و تکریم قرار گرفتند.

امام جمعه کوهسرخ به برگزاری طرح ضیافت الهی در بهار قرآنی با حضور مومنان این شهرستان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این مدت جلسات تفسیر و تدبر قرآن با حمایت دبیرخانه شورای عالی قرآن شهرستان برگزار شد که بیش از 100 نفر از استادان و طلاب حوزه علمیه شهرستان در کنار قرارگاه فرهنگی و قلب تپنده شهرستان در مصلای نماز جمعه در جلسات تفسیر قرآن حضور داشتند که در این مدت جلسات تلاوت قرآنی را به نیابت از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار کردیم.

وی تأکید کرد: همچنین طی 9 ماه گذشته، سرکشی از محافل قرآنی در سطح شهرستان از طریق شورای عالی قرآن و نماز جمعه صورت گرفت که ضمن شناسایی گروه‌ها و افراد موفق قرآنی برخی را مورد حمایت و تشویق لازم قرار دادند. استماع تلاوت‌های نونهالان قرآنی و نوآموزان قرآنی از دیگر برنامه‌های ما بود که در این مدت توانستیم افراد زیادی را مورد حمایت قرار دهیم.

تولایی اظهار کرد: در حال حاضر 28 روستا در فهرست برنامه رزمایش قرآنی شهرستان کوهسرخ قرار دارند که در ماه رمضان امسال 20 روستا توانستند برنامه‌های قرآنی بسیار خوبی را با حمایت دفتر امام جمعه و دبیرخانه شورای عالی قرآنی انجام دهند. همچنین حضور در محافل بانوان قرآنی که شامل 6000 نفر هستند و هشت محفل خانگی قرآنی در این مدت شناسایی و مورد تشویق دبیرخانه شورای عالی قرآن قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و شفای دردهای اجتماعی و امراض روحی و روانی است، یادآور شد: امروز کلید درد بسیاری از مشکلات با قرآن قابل حل است، ارتقای فعالیت‌های قرآنی سبب ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه و رشد معنویت می‌شود. بنابراین می‌توانیم از این کتاب آسمانی بسیار بهره بگیریم، زیرا قرآن ظاهری زیبا و شگفت‌انگیز و باطنی بسیار عمیق دارد.

امام جمعه کوهسرخ گفت: امیدواریم همه مسلمانان و بشریت جهان بتواند از این کتاب آسمانی که به‌عنوان گره‌گشای مشکلات جامعه شناخته می‌شود، به خوبی بهره بگیرند و آن را در تمامی مراحل زندگی و کاری خود به کار ببندند تا همه مشکلات با سرعت و دقت قرآنی به سرانجام برسد.

انتهای پیام
captcha