برگزاری همایش مبانی بیانیه گام دوم انقلاب در اندیشه امام(ره) در آذربایجان غربی
کد خبر: 4062715
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

برگزاری همایش مبانی بیانیه گام دوم انقلاب در اندیشه امام(ره) در آذربایجان غربی

دومین همایش مبانی بیانیه گام دوم انقلاب در اندیشه امام خمینی(ره) با حضور امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولان در ارومیه برگزار شد.

امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ۱۷ خرداد در دومین همایش مبانی بیانیه گام دوم انقلاب در اندیشه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: بیانیه گام دوم از راهبرد و کلام نورانی امام خمینی(ره) راه افتاده و الگو گرفته و ادامه آن ریشه در تاریخ نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تعریف راهبرد کلان و ادامه استراتژی غالب در عصری که مکاتب انحرافی امپرالیسم و سوسیالیستی به مدیریت استکبار جهانی، پا به عرصه وجود گذاشت و راهبردی که ارائه شده بسیار دقیق است.

امیر سرتیپ حاجیلو بیان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر اندیشه‌های اخلاقی، معنوی، اسلامی و قرآنی و با پیام روشن استراتژیکی استکبار و ظلم‌ستیزی و عدالت، امنیت و آسایش برای همه جوامع  و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) پا به عرصه وجود گذاشت. انقلاب ما چون با منطق، عقلانیت، استدلال و عدالت شکل گرفت، دشمنان نظام قادر به رویارویی با آن را نداشتند و طبق فرمایش امام خمینی(ره): «شیطان بزرگ، جوجه شیاطین را از سراسر دنیا فراخواند تا بتوانند با هم‌اندیشی و هم‌افزایی در برابر نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از حکومت نبی مکرم اسلام(ص) بایستند».

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: این انقلاب از صفر شروع شد و سوم خرداد نقطه عطف آن بود و علت قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی از فرامین پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع)، برگرفته از توحید، قرآن و همت مردم آغاز شد و دشمنان را ناامید ساخت و به حرکت خود ادامه داد. امام خمینی(ره) و نظام مقدس اسلامی در برابر هجمه، زیاده‌خواهی‌های دشمن، تفکرات استکباری، استعماری و استثماری با تکیه بر نیروی مردم، توکل و امید به نصرت الهی مقاومت کرد و در طول ۴۳ سال ایران اسلامی شرایط بسیار سخت و دشواری را پشت سر گذاشت.

تطابق شعار انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها

امیر سرتیپ حاجیلو بیان کرد: خطرات، تهدیدها، تحریم‌ها و توطئه‌ها مانع حرکت شتابان انقلاب اسلامی نشده و عدم توجه به مخالفت‌ها ایران ما را به این نقطه رهنمون می‌کند و چون امام راحل دل به خدا سپرده بود و خداوند حکمت را در دل و زبان او جاری و ساری کرده بود، نفوذ کلامش در طول چهار دهه و آستانه پنجمین دهه انقلاب اسلامی که در حال تجربه بیانیه گام دوم هستیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) عنصر مقاومت را شاکله تأثیر در روند حرکت انقلاب اسلامی و سیر تعالی به سمت پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها و اهدافی که برایش تعریف شده می‌دانست. شعار انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها مطابق بود، دشمنان و قدرت‌های نامشروع توانایی مقاومت در برابر آن را ندارند.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس الگوی بارز خودسازی و جامعه‌پردازی است، در آن دوران جوانان با حضور در میادین دفاع حق علیه باطل نقش‌آفرینی ویژه‌ در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ادامه آن تا به امروز در عرصه‌های مختلف رودر رویی با دشمنان نشان دادند.

امیر سرتیپ حاجیلو اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تلاش، ایثار و پای کار بودن جوانان دشمنان را در صحنه‌های مختلف با ناکامی رو به رو کرده و حصار علوم را در تمان عرصه‌ها شکستند. نیروهای مصلح و جوانان با نظارت دقیق و کامل مقام معظم رهبری با پیشگامی توانستند بسیاری از تهدیدات دشمن را پیش‌بینی کرده و راه مقابله با آن را طراحی کنند و دشمنان را مایوس و اقتدار ایران را بیش از پیش افزایش دهند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی گفت: چون دشمن در طول ۴۳ سال نتوانست به اهداف خود دست یابد، به جنگ روانی و شناختی به‌صورت گسترده روی آورده که مقابله با آن هوشیاری، آگاهی و بصیرت را طلب می‌کند. اساس و رویکرد نظام مبارزه جدی با فساد و برقراری عدالت در کشور و جهان بوده و امید گام دوم انقلاب به جوانان است و مقام معظم رهبری جهاد تبیین با تکیه بر اخلاقیات، معنویات، عقلانیت و منطق بیان فرمودند.

امیر سرتیپ حاجیلو بیانکرد: دشمن جنگ شناختی را با دروغ‌پردازی، تهمت‌زنی و افترا طراحی کرده و هدف از این جنگ، مشروعیت‌زدایی، قداست، هویت، فرهنگ و اخلاق‌زدایی از انقلاب و جوامع اسلام است تا بتواند به اهداف شوم خود دست یابد و اکنون بیش از همیشه به هوشیاری، عقلانیت، بصیرت، تدبیر و توجه به فرامین مقام معظم رهبری نیاز داریم و با جهاد تبیین می‌توان در جنگ شناختی پیروز شد.

نسبت به آینده امیدوار باشیم

عسگر فعال‌آذر، مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی هم در این همایش اظهار کرد: خلاصه بیانیه گام دوم افتخار به گذشته و امید به آینده است بیانیه می‌خواهد افتخارات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را متذکر شویم و نسبت به آینده امیدوار باشیم.

وی افزود: دشمن هر دو مسئله را مورد هدف قرار داده و تلاش می‌کند افتخارات و دستاوردهای عمر پربرکت انقلاب اسلامی را کم‌رنگ و بی‌ارزش جلوه دهد و نسبت به آینده نیز ما را ناامید و مایوس کند.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر بیان کرد: منشأ افتخارات انقلاب ارتباط بین امام خمینی(ره) و امت بود، اعتماد و اعتقادی که مردم در گام اول به امام راحل و مقام معظم رهبری داشتند، دشمن در تلاش است این اعتماد اعتقاد از بین ببرد ولی نقش روحانیت این است که در نبود پیامبر(ص) و غیبت امام زمان(عج) خلأ ایجاد شده در جامعه را پر کند.

وی ادامه داد: عالمان دینی و طراز اول از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری دارای ابزار رسالت بودند که موجب ایمان مردم نسبت به آن‌ها شده است و ساری و جاری ساختن بیانات و اندیشه‌های هوشمندانه ایشان در جامعه همچون چراغ راه، راهنمای جوامع اسلامی می‌شود.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بیانیه گام دوم از تفکرات امام خمینی(ره) منشا گرفته و نقشه راه آینده است تبیین این نقشه راه با توجه به تجربیات کسب شده از گذشته راه حل مشکلات آینده را بیان می‌کند.

نعیمه بابازاده، مدیرعامل مؤسسه طلایه‌داران پژوهش آذربایجان‌غربی هم در این همایش اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب می‌توان اندیشه و آرمان‌های امام خمینی(ره) را یافت و اندیشه و آرمان‌های امام راحل نقشه راه انقلاب در گام دوم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال‌روز ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند: «امام راحل جمهوری اسلامی را از دو مکتب رایج آن زمان یعنی لیبرال دموکراسی محور و کمونیست دیکتاتوری محور جدا کرد» و الگوی تازه واضحی را برای نظام جمهوری اسلامی بیان کرد که در بیانیه گام دوم هم شاهد این امر هستیم.

انتهای پیام
captcha