تقویت روابط ایران با کشورهای مختلف توطئه‌های غرب را خنثی کرده است
کد خبر: 4064820
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

تقویت روابط ایران با کشورهای مختلف توطئه‌های غرب را خنثی کرده است

امام‌جمعه خوی گفت: ایران در ماه‌های اخیر با تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داده که چگونه توطئه‌های غرب برای منزوی کردن ایران را خنثی کرده و کمپین فشار حداکثری علیه ایران انقلابی را شکست داده است.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، امروز 27 خردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: تغییر راهبردها، نشان استیصال صهیونیست‌ها بوده و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل از تغییر سیاست کشورش نسبت به ایران خبر داد و گفت:« ما دکترین اختاپوس را به اجرا گذاشته‌ایم و دیگر با شاخک‌ها، با گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم، ما معادله جدیدی را تدوین کرده‌ایم و سر اختاپوس را هدف می‌گیریم».

وی افزود: صهیونیست‌ها و به تبع آن آمریکا و اروپایی‌ها به‌شدت بر این باورند که «جریان مقاومت» در غرب آسیا مانند یک هشت‌پا است که راس آن در تهران قرار دارد و پاها و شاخک‌های آن در کشورها و گروه‌های هم‌پیمان ایران قرار دارد و معتقدند ما در طول این سال‌ها اشتباه کردیم که به قلع و قمع جریان مقاومت در سوریه و عراق و لبنان پرداختیم و صدها میلیارد دلار هزینه دادیم و کمتر نتیجه گرفتیم.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: در کمتر از یکسال از اجرای راهبرد «مرگ با هزاران جراحت»، سخن گفتن از یک راهبرد جدید موسوم به «هدف قراردادن سر هشت‌پا» به معنای شکست راهبرد اول است و بررسی حوادث یکسال گذشته نشان می‌دهد که میزان جراحتی که اسرائیل در خاک خود متحمل شده به مراتب بیشتر از جراحت‌های وارده به ایران است، یعنی اسرائیل در پیاده‌سازی راهبرد هزاران جراحت نه‌تنها موفق نبوده بلکه این راهبرد بالعکس منجر به جراحت‌های عمیق به خود او شده است.

وی ادامه داد: به دو دلیل عمده ذیل راهبرد جدید اسرائیل نیز شکست خواهد خورد و دلیل اول این است که رژیم صهیونیستی، نه ‌تنها توان عبور از دستان هشت پای ایران را ندارد بلکه بخش عمده‌ای از عملیات‌ها را گروه‌های مقاومت از داخل سوریه، عراق، لبنان و. . . هدایت می‌کنند و دلیل دوم نیز را خود مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی پس از گنده‌گویی نفتالی بنت بیان کرده‌اند.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: امضای سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا نماد بارز راهبردی‌بودن مناسبات میان دو کشور است و ونزوئلا نزدیک به ۸۰ میلیون هکتار زمین خود را در اختیار ایران قرار داده تا ایران بتواند کشت فراسرزمینی در آنجا قرار دهد که یک اقدام راهبردی برای امنیت غذایی دو کشور در شرایط سخت کنونی و آینده است.

وی گفت: در سطحی دیگر، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در زمینه صادرات کالاهای خوراکی و مواد بهداشتی به ونزوئلا فعال باشد و در مقطع کنونی در حالی که قفسه‌های فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های ونزوئلا خالی هستند، سوپرمارکت ایرانی در کاراکاس مملو از کالا هستند و همین امر تا حدود زیادی رضایت شهروندان این کشور را در پی داشته و فعال شدن کارخانه تراکتورسازی ایران در ونزوئلا که از چند سال قبل تاسیس شده است که به نفع منافع دو کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی عنوان کرد: ایران در ماه‌های اخیر با تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داده است که چگونه توطئه‌های غرب برای منزوی کردن ایران را خنثی کرده و کمپین فشار حداکثری علیه ایران انقلابی را شکست داده است.

وی افزود: در یک چشم‌انداز کلی، در تمام دنیا دولت‌ها متولی امنیت غذایی هستند و قانون اساسی کشورها، امنیت غذایی را از وظائف دولت‌ها می‌دانند و در فضای امروز جهانی، به خصوص بعد از جنگ اکراین همه کشورها در سیاست‌های خودشان نسبت به امنیت غذایی(صادرات، واردات و ذخیره‌سازی) تجدید نظر جدی دارند.

امام‌جمعه خوی اضافه کرد: دنیا نشان داده که در سال‌های گذشته بحث غذا، خودش را از سطح امنیت غذایی به قدرت غذایی رساند و کشورها به سمت اقتدار غذایی در حرکتند یعنی امروزه غذا مانند یک اسلحه و ابزار قدرت شده است و همینطور که کشورها به دنبال این بودند که اقتدار نظامی به دست بیاورند به دنبال این هم رفتند که اقتدار غذایی نیز به دست بیاورند.

انتهای پیام
captcha