ارائه 6300 خدمت از سوی دولت به جامعه
کد خبر: 4065495
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

ارائه 6300 خدمت از سوی دولت به جامعه

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: دولت در حال حاضر 6هزار و 300 نوع خدمت در 10 حوزه را به جامعه ارائه می‌دهد که بخش عمده‌ای از این خدمات نیازی به حضور ندارد و باید از طریق سامانه‌ها کار صورت گیرد.

میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، امروز، 30 خرداد در نشست هم‌اندیشی با نخبگان استان مرکزی، گفت: سفرهای استانی به آشنایی مسئولان مربوطه از مشکلات استان‌ها منتج می‌شود و می‌توان با توجه به اقتضائات کشور تصمیمات درست گرفت.

وی استان مرکزی را فارغ از ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی استانی مشاهیرپرورر و نخبه‌پرور دانست و اظهار کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای، آمایش این‌گونه موارد مدنظر نیست، در صورتیکه اگر به شاخصه‌های فرهنگی توجه لازم بشود و ظرفیت‌های علمی بیشتر مدنظر باشند، قطعاً شاهد توسعه بیشتر در حوزه‌های مخالف خواهیم بود.

لطیفی با اشاره به اینکه لزوم بازنگری تحولی ضروری است و برای انجام این مهم نیازمند کمک دانشگاهیان هستیم، ادامه داد: بر علم نافع، به روز و مورد نیاز مردم و جامعه اصرار داریم و بدون شک علم‌نافع با در پیش گرفتن رویکرد مسئله محور محقق می‌شود.

به‌گفته وی دولت در حال حاضر 6هزار و 300 نوع خدمت در 10 حوزه را به جامعه ارائه می‌دهد که بخش عمده‌ای از این خدمات نیازی به حضور ندارد و باید از طریق سامانه‌ها کار صورت گیرد؛ از این رو دنبال کوتاه کردن فرآیندها هستیم، اما نگاه‌بخشی یک معضل در این راستا است و هر مدیر، خود را فقط مسئول بخش خود می‌داند، در صورتیکه روابط بین سازمانی دارای اهمیت بسیار هستند.

لطیفی ادامه داد: شاهد ناراحتی مردم در نظام اداری کشور هستیم. با برخورداری از مسئله حکمرانی محلی و فضای مجازی می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد. برای شرکت دانش‌بنیانی که برای موضوعات مورد نظر دولت راهکار ارائه دهد خط اعتباری اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: متاسفانه وضعیت دستگاه‌های محاسباتی ما در کشور نامناسب است و باید نخبگان به این مسئله ورود داشته باشند. جهت‌گیری دوره جدید مبتنی بر تقویت دانشگاه فرهنگیان است، بیشترین مصرف‌کننده دولت از نظام آموزش عالی خود دولت است و ضروری است تقویت این دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha