80درصد محتوای نهج‌البلاغه بر پیشگیری استوار است
کد خبر: 4066520
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

80درصد محتوای نهج‌البلاغه بر پیشگیری استوار است

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌ها مطابق با مباحث دینی و قرآنی نیست، افزود: ۸۰ درصد محتوای نهج‌البلاغه بر پیشگیری و ۲۰ درصد مباحث بر مقابله و برخورد تأکید دارد.

پیمان عین القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، پیمان عین‌القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک، امروز، 4 تیر در نشست هم‌اندیشی با منتخبان و برگزیدگان حوزه، دانشگاه، سمن‌ها، هنرمندان و ورزشکاران استان که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه برگزار شد، به تغییرات مطلوب در دادگستری استان نسبت به سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: در کشور سیاست‌گذاری‌ها مطابق با مباحث دینی و قرآنی نیست.۸۰ درصد محتوای نهج‌البلاغه بر پیشگیری و ۲۰ درصد مباحث بر مقابله و برخورد تأکید دارد، اما 80درصد قوانین کشور بر برخورد و مقابله استوار شده است.

وی با بیان اینکه برای ماده 16 اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود، اما برای نخبگان سرانه و اعتباری تخصیص پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: قطعاً با کاشتن باد، طوفان برداشت می‌شود و ناهنجاری‌های اجتماعی براساس قوانین و فضای جامعه رشد و نمو داشته‌اند.

عین القضات ادامه داد: چطور ممکن است که با این همه اقدامات خاص و جهادی گروه‌های مختلف نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که عده‌ای مقابل ما نشسته‌اند تا اقدامات صورت گرفته را خنثی کنند.

وی به تشریح طرح جامع شهر پرداخت و گفت: این طرح خود فسادزا است، اما در جایی می‌گوید با آسیب‌های اجتماعی مقابله می‌کند که در واقع این روند، نوعی سرکار گذاشتن است. گروهی با نگاه سکولار طرح جامع می‌نویسند و وقتی طرح اجرا می‌شود با شهری روبرو می شویم که تعدادی از شهرک‌های آن مسجد، حسینیه، فضای سبز و ... ندارند و واکنشی هم در مقابل این طرح دیده نمی‌شود.

به‌گفته این مقام مسئول قوانین ظالمانه باعث سلب اعتماد مردم می‌شود. اگر خواهان نتایج هستیم باید تکلیف این قوانین ظالمانه روشن شود، اگر به دنبال حاتم‌بخشی و توسعه کاربری‌های مختلف در شهر هستیم، از اراضی ملی استفاده شود، نه اراضی مردم.

وی بیان کرد: طرح تفضیلی شهر اراک به خاطر 3 میلیارد تومان اعتبار روی زمین مانده است. امروز اراک با قوانین سال ۱۳۸۹ که طرح تفضیلی ابلاغ شد در حال ارزیابی است که این امر تفسیر به رأی و ایجاد جرم را به همراه خواهد داشت. طبق بررسی‌های صورت گرفته اساساً هیچ سندی برای توسعه زیرساخت‌های شهر اراک وجود ندارد، برای مثال مشخص نیست در کدام مناطق باید توسعه ورزش همگانی صورت گیرد و همین امر باعث توزیع ناعادلانه مراکز ورزشی شده است و کاربری‌ها در کمیسیون ماده ۵ به راحتی تغییر می‌کند.

عین‌القضاتی با تأکید براینکه شورای ششم به منظور رفع مشکلات وارد عمل شده است، اظهار کرد: زمانی که اسم قوه قضاییه به میان نیاید، نمی‌توان ازپس برخی دولتمردان برآمد. پروژه دره گردو از سال 85 روی زمین مانده است، خواستار پیوست فرهنگی در این منطقه شده‌ایم، اما تا امروز به اندازه دو سطر نتوانستند پیوستی ارائه دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک در پایان با اشاره به اینکه برخی صنایع باید نسبت به مسئولیت اجتماعی خود اشراف کامل داشته باشند، بیان کرد: شرکت ایرالکو با کمک به تیم فوتبال آلومینیوم بخشی از وظایف خود را انجام داده است، اما از مابقی صنایع شاهد رویداد خاصی نیستیم. پلایشگاه و پتروشیمی با گردش مالی بالا مسئولیت‌های خود را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام
captcha