تکمیل چرخه واکسیناسیون؛ مهم‌ترین راه جلوگیری از موج بعدی کرونا
کد خبر: 4069659
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

تکمیل چرخه واکسیناسیون؛ مهم‌ترین راه جلوگیری از موج بعدی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا، تکمیل چرخه واکسیناسیون را مهم‌ترین راه جلوگیری از آغاز موج بعدی کرونا عنوان کرد.

نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 18 تیرماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، بر ضرورت تکمیل چرخه واکسیناسیون از سوی همه مردم استان فارس تأکید کرد و انجام آن را مهم‌ترین راه پیشگیری و کنترل موج بعدی بعدی کرونا دانست.

وی با بیان اینکه چهار تا شش ماه پس از تزریق واکسن کرونا، سطح ایمنی بدن کاهش پیدا کرده و تزریق نوبت یادآور الزامی است، افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای گروه ۱۸ سال به بالا که از دریافت نوبت سوم واکسن آنان دست کم شش ماه می‌گذرد، می‌توانند برای دریافت نوبت یادآور (نوبت چهارم) به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: افرادی که تاکنون نوبت‌های دوم یا سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، لازم است در اسرع وقت با مراجعه به مراکز واکسیناسیون چرخه واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس افزود: در حال حاضر تزریق نوبت‌های سه گانه واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۳ و ۷۵ صدم درصد در نوبت اول، ۸۷ و ۸۲ صدم درصد در نوبت دوم و ۴۹ و ۲۴ صدم درصد در نوبت سوم رسیده است.

بررسی مصوبه‌های نشست پیشین، ارائه آخرین گزارش‌ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، آمار ورودی جدید بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام
captcha