وضعیت دانشکده علوم قرآنی خمین در راستای جذب دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد
کد خبر: 4069673
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

وضعیت دانشکده علوم قرآنی خمین در راستای جذب دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون درخواستی در خصوص افزایش پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی خمین اعلام نشده است، اظهار کرد: ظرفیت این دانشکده با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن اعلام می‌شود.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 18 تیر در نشست خبری و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که قطعاً این ظرفیت‌ها به مراتب بیشتر از مشکلات و مسایل است. برای اینکه این ظرفیت‌ها در خدمت مردم قرار گیرد مستلزم هم‌افزایی قدرتمند و همدلی مجدانه و متعهدانه برون‌دستگاهی است.

وی بیان کرد: حرکت در مسیر رشد و تحول یکی از مطالبات و انتظار مردم و رهبر معظم انقلاب از دولت است. از سوی دیگر تحول شعار ددولت سیزدهم است و باید از تمام توان برای شتاب بیشتر تحول استفاده کرد. برای تحقق این مهم نیازمند هم‌افزایی‌ها و تقویت نقاط نقاط امید، حذف و مقابله با هرآنچه موجب نا امیدی در جامعه می‌شود هستیم. این ضروریات باید مورد توجه همه دلسوزان استان از جمله خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و اجتماعی باشد.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: امید تنها عاملی است که جامعه را به سمت وضعیت مطلوب هدایت می‌کند. نسبت به آینده استان مرکزی و بهبود شرایط و شاخص‌های مهم آن در کشور امیدواریم، اما این مهم نافی نگرانی‌های ما نسبت به برخی موضوعات نیست؛ چراکه وجود نگرانی باعث پیشرفت و رفع دغدغه‌ها می‌شود. در واقع بین نگرانی و ناامیدی فاصله معناداری وجود دارد.

استاندار مرکزی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اعتماد عمومی مردم، گفت: معظم‌له در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در شهریورماه سال گذشته نسبت به تقویت اعتماد عمومی تأکید دارند و دولت مردمی سیزدهم نیز تحقق این انتظار و مطالبه را سرلوحه امور و برنامه‌های خود قرار داده است. در استان مرکزی نیز این مطالبه با در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همه مکلف هستند در جهت تقویت و بهبود نگاه مردم به آینده که موتور محرک پیشرفت است، حرکت کنند و در این میان رفتار، سلوک، برنامه‌ها و منش رفتاری دولتمردان بسیار مؤثر است. رسانه‌ها در راستای نشر امید در جامعه رسالت خطیری بردوش دارند. خبرنگاران باید در انعکاس نقاط امیدآفرین، شناسایی و پیگیری موضوعات نگران‌کننده نقش‌آفرین باشند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه حرکت تحولی سند تحول دولت مردمی باید جهشی باشد، گفت: امید است در مدت فعالیت دولت سیزدهم برنامه‌های اجرایی که هزار و ۲۳ برنامه قید شده، محقق شود. از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده شده و تاکنون در این راستا اقدامات و نوآوری‌هایی در سطح استان در چارچوب‌های اصولی انجام شده است.

سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی

استاندار مرکزی به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان اشاره و تصریح کرد: پس از آغاز سال نو برای سفر رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی شده بود،اما به دلیل شیوع و موج جدیدی از کرونا این سفر به تأخیر افتاد. تاریخ سفر رئیس‌جمهوری به استان هنوز قطعی نشده و به محض اعلام تاریخ سفر، تشریح برنامه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود، تاکنون بیش از 50 نشست و جلسه پیش از سفر در استان و تهران برگزار، مقئمات فراهم و پیشنهادها اعلام شده است.

مخلص‌الائمه با اشاره به چند پروژه قدمت‌دار همچون پل موسوم به پل سنجان و سرعت پیشرفت این پروژه، اظهار کرد: بدون شک در سفر دکتر رئیسی منابع مالی و مجوزهای لازم برای برخی پروژه‌ها دریافت شده و پروژه‌های اولویت‌دار مطرح می‌شود که امید است مورد موافقت نهایی قرار گیرد.

وی در  رابطه با انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: سوابق و عملکرد بیش از ۵۰ گزینه بومی و غیربومی برای سکان‌داری مدیریت ورزش و جوانان استان در دست بررسی است، اما باید به این نکته توجه داشت که هر انتصابی به طور قطع دارای موافقان و مخالفانی است، در مجموع اقناع کلی و ایجاد رضایت‌مندی عمومی هدف اصلی است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که به برخی از مدیران انتخاب شده فرصت لازم جهت اجرای خدمات به مردم داده شده و در صورت عدم کسب موفقیت ادامه کار به فرد دیگری سپرده می‌شود، ادامه داد: انتصابات در استان یا توسط استانداری و وزارت کشور یا از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل انجام می‌شود. بیشتر انتصابات در قالب سرپرستی است تا استعلام‌های لازم و ارزیابی از کار مدیران برای تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

استفاده از ماسک به 5 درصد رسیده است

مخلص‌الائمه در خصوص احتمال شیوع موج هفتم کرونا، گفت: احتمال اینکه کشور وارد شرایط دیگری از ویروس فراگیر کرونا شود وجود دارد و نیاز بازگشت به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و سایر ضوابطی که میزان رعایت آن در استان مرکزی به5 درصد رسیده، به بالای ۵۹ درصد برسد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون از سوی مردم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مجوز تزریق واکسن نوبت چهارم توسط وزارت بهداشت صادر شده و انتظار است مردم از آن استقبال کنند. ویروس کرونا مجدد در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی شدت گرفته و مراجعه سرپایی در روزهای اخیر در کشور و استان مرکزی نیز افزایش یافته و احتمال افزایش بستری بیماران تا ۲ هفته آتی وجود دارد.

مخلص الائمه اضافه کرد: سویه جدید کرونا قدرت کمتری نسبت به سویه‌های قبل دارد، اما متخصصان امر اعلام کرده‌اند که اگر در بدن افراد زیاد گردش یابد، قدرت آن نیز افزایش می‌یابد و نیاز است مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

 این مقام مسئول بیان کرد: در بخش توسعه استان شاهد عدم توازن هستیم. در مقوله فرهنگ همه دستگاه‌های اجرایی فرهنگی مکلف به اجرای برنامه‌های شاخص و متفاوت از گذشته هستند تا بتوان بخش فرهنگی ریشه‌داری را شکل داد.

مخلص‌الائمه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبتنی بر رسیدگی به ظرفیت پذیرش دانشکده علوم قرآنی خمین، اظهار کرد: تاکنون درخواستی در این خصوص اعلام نشده است، اما ظرفیت این دانشکده با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن در صورت مطلوب بودن شرایط به وزارت علوم جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو اعلام می‌شود.

به‌گفته مخلص‌الائمه به ندرت مدیری با انتصاب قطعی انتخاب شده و انتخاب فرمانداران به صورت سرپرستی از سوی استانداری بوده و انتصاب قطعی از سوی وزارت کشور انجام می‌شود. تنها حکم فرماندار ساوه به عنوان نخستین فرماندار بومی پس از چند دهه که در این شهر نیز رشد یافته، به صورت قطعی صادر شده است. در مجموع اگر دوره سرپرستی مسئولی بیش از چهار ماه به طول انجامد اجازه ترک کار ندارد و باید پست خود را تا تعیین تکلیف نهایی با جدیت ادامه دهد.

وی در مورد قطع برق شرکت آلومینیوم اراک گفت: با قطع برق هیچ شرکت و واحد صنعتی و کشاورزی این استان موافق نیستیم، اما امسال مقرر شده قطع برق خانگی صورت نگیرد و در راستای عبور از پیک مصرف صنایع و بخش کشاورزی باید همکاری لازم را داشته باشند، که این همکاری در استان به بهترین شکل صورت گرفته و این امر باعث شده مصارف به یک دوم کاهش یابد.

استاندار ادامه داد: وضعیت برق در آینده میان مدت و بلند مدت خوب نیست و گاز نیز به اندازه کافی وجود ندارد. هر منبعی که تمام شدنی باشد، یک روز به اتمام می‌رسد و باید سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در بخش انرژی خورشیدی باشد. استان پتانسیل‌های زیادی در بخش انرژی خورشیدی دارد و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات در حال راه‌اندازی است. همچنین تولید ۱۰ هزار مگاوات برق خورشیدی از سوی دولت هدف‌گذاری شده است. 4 هزار مگاوات آن برنامه‌ریزی شده و سهم استان از تولید این مقدار 700 مگاوات است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه تعطیلی و دورکاری ادارات استان در روزهای پنجشنبه در راستای کاهش مصرف برق، خروجی مطلوبی در استان داشته است، به فعالیت‌های انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی اشاره و گفت: اعتبارات محرومیت‌زدایی امسال استان مناسب است و در سفر ۲ روز گذشته رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان مرکزی، 65 میلیارد تومان کمک از سوی این بنیاد به استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید روند تکمیلی برخی از پروژه‌های اولویت‌دار را شتاب دهند تا مردم فعالیت آنان را مشاهده کنند، گفت: مردم عملکرد شهرداری‌ها را به پای دولت می‌گذارند و عوامل این مجموعه مکلف هستند به تمام وظایف خود به درستی عمل کنند. شهرداری‌های ۳۳ شهر این استان بیش از3 برابر بودجه عمرانی محقق نشده سال گذشته را در اختیار دارند و نقش مهمی در ایجاد و افزایش رضایتمندی‌ها و در مقابل افزایش نارضایتی‌ها دارند.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: اعتراض‌های کارگری در سطح استان محدود و ناچیز بوده و بیشتر مربوط به بازنشستگان و فرهنگیان است که موضوعات آنان در سطح ملی در دست پیگیری است و استان نمی‌تواند جداگانه تصمیمی بگیرد. آن بخش که مربوط به استان است با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در تشریح وضعیت خبرنگاران اظهار کرد: از مسایل، مشکلات و درآمد ناچیز خبرنگاران آگاهی دارم و این قشر نیازمند حمایت جدی هستند، اما به واقع نمی‌توان از بودجه‌های استانی در این بخش که قانون تعریفی برای آن ندارد، هزینه کرد، اما در حوزه حمایت از مسکن خبرنگاران ظرفیت‌های خوبی دیده شده و دستگاه‌های اجرایی نیز باید مراقبت کنند تا منابع مالی بخش رسانه‌ها عادلانه و بدون نگاه به خط سیاسی توزیع شود.

وی از فعالیت 4 هیئت اندیشه‌ورز در استان با فعالیت 60 عضو خبر داد و در تشریح دعوای اطلاح‌طلبان و اصول‌گرایان گفت: رهبر معظم انقلاب دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارند و تقسیم‌بندی کشور و فعالان سیاسی را در اصولگرا و اصلاح طلب اشتباه می‌دانند. براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، اصول‌گرایی متعلق به همه کسانی است که به مبادی انقلاب معتقد و پایبند هستند و نقطه مقابل اصول‌گرایی اصلاح‌طلبی نیست و نقطه مقابل اصلاح‌طلبی هم اصول‌گرایی نیست.

 مخلص‌الائمه در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: نظام اداری کشور درگیر دیوان سالاری است و این ضعف‌ها چالش‌هایی را ایجاد کرده است. در کنار چالش‌ها و چارچوب ناکارآمد، خدمات خوبی از سوی کارمندان ارائه می‌شود. در واقع نظام اداری ناکارآمد است و با ناکارآمدی کارمندان مواجه نیستیم. اگر این ضعف رفع شود و تحول بنیادین در نظام اداری حاصل شود قطعاً می‌توان تحرک این نظام را محقق کرد و این اصلاح و تحول جزو ۸ اقدام اولیه کشور و دولت است. نظم اداری به اندازه کافی و باکیفیت جوابگوی نیازهای مردم نیست.

وی ادامه داد: شیوه حکمرانی ما در استان بر اساس احزاب نیست. عموماً احزاب در فصل انتخابات فعال می‌شوند. در استان حدود ۹۰ حزب ثبت شده داریم که تعداد اندکی فعال هستند و از این تعداد نیز تعداد کمتری مجوز خود را تمدید کردند.

استاندار مرکزی گفت: از مجموعه رسانه‌ها انتظار می‌رود که مانع وعده‌ها و قول‌های غیرقابل تحقق شوند و اجازه کلنگ زدن برخی پروژه‌ها را ندهند. موزه فرش استان با گذشت سال‌های طولانی هنوز بلاتکلیف است. از امروز وعده‌هایی که در استان داده می‌شود باید از سوی رسانه‌ها پیگیری شود. استان مرکزی نیازمند رشد اخلاق سیاسی است که رسانه‌ها در این امر نقش‌آفرین هستند.

انتهای پیام
captcha