اعلام جزئیات مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در شیراز
کد خبر: 4069899
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹

اعلام جزئیات مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در شیراز

رئیس کل دادگستری فارس از برگزاری مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه در شیراز خبر داد و به تشریح جزئیات این برنامه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسحجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه در شیراز خبر داد و گفت: این مسابقات طی روزهای 25 و 26 تیرماه جاری برگزار خواهد شد.

وی مکان برگزاری مسابقات را هتل شیراز اعلام کرد و افزود: متسابقان از روز 24 تیرماه وارد شیراز خواهند شد. مراسم افتتاحیه در روز 25 تیرماه و در همان مکان هتل شیراز و مراسم اختتامیه در روز 26 تیرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه قریب 300 نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رده‌های سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به رشته‌های مسابقات نیز گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل، حفظ 10 و 20 جزء و رشته‌های کتبی مفاهیم و حفظ موضوعی برگزار خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که برای دومین بار است که شیراز افتخار میزبانی مسابقات کشوری قوه قضائیه را دارد، گفت: این مسابقات به طور کلی هر ساله در 4 مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتی کشوری و کشوری برگزار می‌شود که امسال مرحله کشوری مسابقات سال 99 را برگزار خواهیم کرد زیرا به دلیل شیوع کرونا این مسابقات تنها تا مرحله مقدماتی کشوری برگزار شده بود اما امسال امکان برگزاری مرحله کشوری فراهم شد.

موسوی در ادامه هدف از برگزاری مسابقات را ایجاد انس و الفت با قرآن کریم میان کارکنان و خانواده‌های آنان، تعالی روحیه معنویت در قوه قضائیه و به تبع آن در جامعه برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در این مدت فضای شهر و استان فارس کاملاً قرآنی شود و در این راستا از ظرفیت‌های فضای مجازی هم بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha