تأکید رئیس مجمع قرآنیان اراک به پیگیری مطالبات از رئیس‌جمهور
کد خبر: 4071319
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
انتظارات جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور / ۲

تأکید رئیس مجمع قرآنیان اراک به پیگیری مطالبات از رئیس‌جمهور

رئیس مجمع قرآنیان اراک با اشاره به اینکه وجود تشکیلات قوی قرآنی از بروز آسیب‌های فرهنگی می‌کاهد، اظهار کرد: مطالبات قرآنی استان در سفر رؤسای جمهور قبلی نیز انجام شده است، اما پیگیری لازم صورت نگرفته است.

علی شیخی مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک

علی شیخی‌مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در خصوص انتظارات جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه مطالبات جامعه قرآنی از عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در بخش‌های مختلف تعریف می‌شود، اظهار کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های قانونی حمایت از قاریان، حافظان و در مجموع جامعه قرآنی ازجمله انتظاراتی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای برای حمایت از جامعه قرآنی در شاخه‌های مختلف باید از سوی مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: دولت می‌تواند قوانین و ضوابط حمایتی خود از فعالان این حوزه را در قالب لایحه به مجلس ارائه داده و نمایندگان نسبت به انجام آن مصوباتی را داشته باشند.

شیخی ادامه داد: مدت‌ها پیش موضوع تأسیس وزارت قرآن و عترت مطرح بود، اما به سرانجام نرسید. اگر تشکیلاتی قدرتمند در رابطه با مباحث دینی و قرآن فعال بودند، قطعاً بسیاری از مشکلات و آسیب‌های فرهنگی امروز در جامعه را شاهد نبودیم. تشکیل این وزارتخانه باعث می‌شود فعالیت‌های قرآنی جدی‌تر و ساماندهی شده‌ پیش رود.

جای خالی سالن چندمنظوره قرآنی در استان مرکزی

رئیس مجمع قرآنیان اراک با اشاره به پیشینه قرآنی استان مرکزی با وجود داشتن ظرفیت کربلایی کاظم ساروقی، اضافه کرد: متأسفانه از این ظرفیت عظیم قرآنی تاکنون استفاده لازم نشده است، به واسطه این شخصیت می‌توان بنیادی ملی و حتی بین‌المللی و مرکز آموزشی به همین نام در ساروق احداث کرد و این شهر را به عنوان یکی از قطب‌های مهم قرآنی و نماد حفظ کشور معرفی کرد. این امر در سفرهای رؤسای جمهور قبلی نیز درخواست شده است، اما به دلیل عدم پیگیری ابتر باقی ماند.

شیخی به جای خالی سالن چندمنظوره قرآنی در استان به ویژه مرکز استان اشاره و ادامه داد: متأسفانه استان از وجود چنین مکانی محروم است و همواره برای برگزاری مسابقات با مشکلاتی مواجه هستیم، ساخت این سالن با امکانات سالن اجتماعات، استودیو ضبط تلاوت، سالن پذیرایی و ... می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه قرآنی استان را برطرف کند. این درخواست نیز بارها انجام شد، اما پیگیری برای ساخت آن صورت نگرفت.

احداث نمایشگاه دائمی قرآن

رئیس مجمع قرآنیان اراک احداث نمایشگاه دائمی قرآن در مرکز استان را از دیگر انتظارات جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور برشمرد و اضافه کرد: نمایشگاهی با تنوع محصولات قرآنی، کتاب و ... می‌تواند به رشد تحقیقات و پژوهش‌های این حوزه کمک کند؛ چراکه اگر محققی قصد تحقیق داشت از نرم‌افزارهای موجود استفاده کند.

شیخی از فقدان حمایت‌های مادی و علمی از قاریان و حافظان انتقاد کرد و افزود: برای تشویق جامعه به سمت قرآن باید امتیازاتی برای آنان در نظر گرفت، این امتیازات، البته محدود برای حافظان وجود دارد، اما برای گسترش فرهنگ قرآنی باید فکری اساسی کرد. متأسفانه عدم حمایت باعث شده تا اقشار مختلف مردم گرایش مطلوبی نسبت به آموزش مبانی قرآنی نداشته باشند و لازمه کار این است که ظرفیت و حمایت‌ها از سوی مسئولان اعمال شود.

انتهای پیام
captcha