آغاز مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق
کد خبر: 4071378
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

آغاز مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق

مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق با رقابت ۱۹ متسابق آغاز به‌کار کرد.

رقابت  19 متسابق در مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان دختر ایران و عراق

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه دانشگاه الزهراء تهران با دانشگاه اسلامی نجف، مقرر شد مسابقه دوجانبه قرآن بین دانشجویان دختر ایران و عراق برگزار و مسابقات به میزبانی این دو دانشگاه برپا شود.

این مسابقات در دوره مقدماتی در ایران با حضور حدود ۳۰۰ دانشجو از رشته‌ها و از دانشگاه‌های مختلف برگزار شد.

مرحله مقدماتی این مسابقات در کشور عراق نیز برگزار شد که در این دوره تعداد ۴۰ نفر از ۱۵ دانشگاه شرکت کردند. مرحله مقدماتی این مسابقات در دو کشور ایران و عراق همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) برگزار شد.

مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی حفظ کل، ترتیل، تحقیق قرآن کریم دانشجویان دختر عراقى و ایرانى نیز امروز، 26 تیرماه در تالار پژوهش‌های آستان قدس رضوی آغاز شده است و تا بعدازظهر ادامه خواهد داشت. همچنین علاوه بر برگزاری مسابقات نیز برای دانشجویان برنامه زیارت حرم، تدارک غذای حضرت، طبیعت‌گردی و بازدید از مقبره فردوسی تدارک دیده شده است.

داوران این دوره از مسابقات نیز خانم‌ها ملیحه اسحاق‌نژاد، داور صوت، فهیمه موسوی نیا، داور لحن، فاطمه شیرازی، داور تجوید، معصومه عباسی نظری، داور تجوید، زهرا صریحی‌نژاد، داور صحت حفظ، غصون مسلمی، سرپرست هیات داوران و هادی حفاظ، سوسن حسن الفضلی، داور صحت حفظ از یمن، خیریه عجرش، داور وقف و ابتدا، ایمان حاجی، داور وقف و ابتدا از یمن و اعظم الوندی، ناظر هستند.

اعظم الوندی، ناظر مرحله نهایی مسابقات تلاوت، ترتیب و حفظ قرآن کریم دانشجویان دختر دانشگاهی ایران و عراق در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: در مرحله نهایی این دوره از مسابقات 9 نفر از ایران و 10 نفر از عراق در سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ برای کسب رتبه برتر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: هفت نفر در رشته حفظ، 6 نفر در رشته قرائت و 6 نفر در رشته ترتیل به ترتیب رقابت خواهند داشت که در رشته حفظ 2 نفر در کشور عراق با کسب رتبه مساوی به این دوره راه یافتند.

الوندی گفت: داوری این دوره از مسابقات در رشته‌های صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا و صحت حفظ توسط هشت داور بانو از کشورهای ایران، یمن و بحرین صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha