۲۴۰ خانواده لرستانی متقاضی فرزندخواندگی هستند
کد خبر: 4072174
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

۲۴۰ خانواده لرستانی متقاضی فرزندخواندگی هستند

معاون اجتماعی بهزیستی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ کودک در لرستان وجود دارد که تنها دو نفر از آنان شرایط و امکان فرزندخواندگی را دارند، گفت: در سطح استان لرستان ۲۴۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند.

واگذاری ۱۷ کودک بی‌سرپرست به فرزندخواندگی از ابتدای سالبه گزارش ایکنا از لرستان، ابراهیم آذرینوند، معاون اجتماعی بهزیستی لرستان، امروز، ۲۹ تیرماه در نشست با خبرنگاران لرستان، با اشاره به اینکه تمام زنان سرپرست خانوار در تمام ابعاد توانمند می‌شوند، اظهار کرد: مهارت‌های کسب و کار، شرایط محیط کار، آماده سازی محیط شغلی با همکاری فنی حرفه‌ای از خدمات بهزیستی لرستان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۹ زن سرپرست خانوار هر کدام ۸۰ میلیون تومان از بهزیستی لرستان وام دریافت کرده‌اند، ادامه داد: سال گذشته ۵۵۰ کودک کار داشتیم که طریق پرداخت تسهیلات به مادران آنان این رقم به ۲۶۸ نفر رسید که این افراد در حال حاضر مستمری می‌گیرند.

آذرینوند با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۷ نفر و در سال‌جاری ۱۷ فرزند به فرزندخواندگی خانواده‌ها سپرده شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ کودک در لرستان وجود دارد که تنها ۲ نفر از آنان شرایط و امکان فرزندخواندگی را دارند این در حالی است که در سطح استان ۲۴۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی لرستان با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار نفر به تعداد مستمری‌بگیران حوزه توانبخشی بهزیستی لرستان اضافه شده است، گفت: طرح ارتقای توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی، شنوایی، بینایی و سالمندان در استان اجرایی و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

انتهای پیام
captcha