برگزاری اردوهای بین‌المللی راهیان مقاومت در کرمان
کد خبر: 4072405
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

برگزاری اردوهای بین‌المللی راهیان مقاومت در کرمان

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان باید به زبان عربی و انگلیسی به جهاد تبیین بپردازند، از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای بین‌المللی راهیان مقاومت و جشنواره بین‌المللی مقاومت در کرمان خبر داد.

علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور

به گزارش ایکنا از کرمان، علی محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رویش دانشگا‌ه‌های فرهنگیان که امروز، ۳۰ تیرماه به میزبانی کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه شهید سلیمانی الگویی برای معلمان آینده است، گفت: پس از دو سال از شیوع کرونا با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، دانشگاه پویا و با نشاط شد.

وی گفت: جشنواره رویش محلی برای گردهمایی کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشجو معلمان و محلی برای بروز استعدادها و تبادل اندیشه‌ها، تجارب و ایده‌های ناب معلمی است که حرکتی بسیار ارزشمند است.

محمدی افزود: برای تحقق رسالت مهم تربیت محوری و ماموریت جدید در تربیت معلم مطلوب، باید باور کنیم علاوه بر کلاس‌های آموزشی نیاز به کارگاه‌های عملی تربیت و تعلیم داریم و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی همچون رویش، همان کارگاه‌های عملی تعلیم و تربیت هستند است که بخش‌های مختلف آموزش را شکوفا می‌کنند، بنابراین اهمیت زیادی دارند.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اعضای هیئت علمی و زیرساخت‌ها به دلیل نوپا بودن با مشکلاتی مواجه است اما در حوزه فرهنگی، تربیتی، دینی و انقلابی جزو دانشگاه برتر کشور است.

محمدی افزود: دانشگاه فرهنگیان در مناظرات دانشجویی، قرآن و عترت و برنامه‌های دینی، جشنواره‌های حرکت و رویش رتبه‌های خوبی دارد بنابراین لازم است ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی آن ارتقا یابد تا موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

وی وجود ۹۲۳ کانون فرهنگی، ۳۳۷ انجمن علمی، ۲۵۷ نشریه دانشجویی و ۳۶ تشکل دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان را ظرفیت عظیمی برای تحول در حوزه فرهنگی و تربیتی و سند تحول دانست و گفت: ما باید خود را باور کنیم و جشنواره رویش نمونه‌ای از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان در حوزه فرهنگی، تربیتی و اجتماعی است.

محمدی با بیان اینکه کانون‌ها باید حلقه اتصال برنامه‌های راهبردی دانشگاه با دانشجو معلمان باشند، گفت: اگر هر کانون ۵ عضو را به عنوان نیروی اصلی جذب کند عدد بزرگی می‌شود. آرمان و راهبرد اصلی دانشگاه فرهنگیان این است که تمام دانشجو معلمان با هر سلیقه، استعداد و نبوغی که دارند در یکی از این کانون‌ها، تشکل‌ها و نشریات عضو شوند.

وی با بیان اینکه افزایش تعاملات سبب تحقق ماموریت تربیت معلم مطلوب می‌شود، گفت: در مدیریت جدید دانشگاه رسالت فرهنگی تربیتی ما تحول‌گرا و با راهبردهای جدید تعریف شده است که در این راستا تشکیل کانون‌های بین‌المللی از جمله اهداف است.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کانون‌ها باید به زبان عربی و انگلیسی به جهاد تبیین بپردازند، گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان باید از بین دانشجویان کشور و دانشجویان خارج از کشور با محوریت کشورهای اسلامی عضو بگیرند.

محمدی از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای بین‌المللی راهیان مقاومت و جشنواره بین‌المللی مقاومت در کرمان خبر داد و گفت: جشنواره مقاومت تاکنون در سطح ملی برگزار شده است و امسال با همکاری وزارت علوم، همایش و اردوهای بین‌المللی مقاومت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha