پیش‌بینی عبور ٢ میلیون زائر اربعین از مرز‌های خوزستان
کد خبر: 4074324
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

پیش‌بینی عبور ٢ میلیون زائر اربعین از مرز‌های خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به تعطیلی دو ساله تشرف زائران به عتبات عالیات در کشور عراق، گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ٢ میلیون نفر از مرزهای خوزستان برای اربعین عازم عتبات عالیات شوند.

پیش‌بینی اعزام بیش از 2 میلیون زائر از مرزهای خوزستان در ماه محرم

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان،‌ استاندار خوزستان، روز گذشته، ٧ مردادماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی فعالیت‌ها جهت سهولت تردد زائران برای شرکت در مراسم سرعت گرفته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در این بازدیدها میزان پیشرفت کارها بررسی و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود، بیان کرد: مسیر حرکت زائران، پارکینگ‌ها، وضعیت راه‌ها و مواکب در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین از مسیر پیاده‌روی زوار از جهت تامین مه‌پاش، سایه‌بان و… بازدید شد تا زائران از گرما مصون بمانند.

خلیلیان افزود: با توجه به تعطیلی دوساله پیاده‌روی اربعین اشتیاق مردم برای زیارت بیشتر شده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بیش از ٢ میلیون نفر از مرزهای خوزستان برای اربعین عازم عتبات شوند.

وی از افزایش خروجی‌ در پایانه‌های مرزی خبرداد و تصریح کرد: موارد گذرگاهی در پایانه‌ها به گونه‌ای تعبیه شده که از تراکم بالای جمعیت جلوگیری شود؛ همچنین بخش دیگری از فعالیت‌های ما در آن‌سوی مرز است که زائران پس از خروج بتوانند زیرساخت‌های مناسبی را برای عبور داشته باشند و به هنگام بازگشت زوار نیز از این زیرساخت‌ها بهره‌ ببرند.

خلیلیان در پایان گفت: در حال حاضر مرزها باز است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد زائران ١٠ روز پیش از اربعین حسینی افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha