افتتاح نمایشگاه چهارمین سوگواره ملی عکس عاشورایی در زاهدان
کد خبر: 4075120
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

افتتاح نمایشگاه چهارمین سوگواره ملی عکس عاشورایی در زاهدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه چهارمین سوگواره ملی عکس عاشورایی با آثار ۵۱ عکاس به مدت ۱۰ روز دایر است.

نگار خانه زاهدانبه گزارش ایکنا از سيستان‌ و بلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین افتتاح نمایشگاه چهارمین سوگواره ملی عکس عاشورایی که پیش از ظهر 10 مرداد ماه در زاهدان برپا شد، گفت: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و ایام محرم در راستای آشنایی نوجوانان و جوانان با عاشورا و الگوپذیری از ائمه به ویژه امام حسین(ع) برپا شده است.

وی با اشاره به این مطلب که محرم بهترین فرصت جهت آشنایی نسل جوان و آینده‌ساز انقلاب با شعائر اسلامی به ویژه اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) است، افزود: آثار ۵۱ عکاس در نمایشگاه چهارمین سوگواره ملی عکس عاشورایی زاهدان به مدت ۱۰ روز جهت بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

مسگرانی تصریح کرد: سنت‌ها و آیین‌های عزاداری، جلوه‌های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، جلوه‌های محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی، کودک و محرم، محرم و فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مسجد و محرم، عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان از جمله موضوعات این سوگواره ملی است.

این مسئول بیان کرد: این نمایشگاه با همکاری کانون عکاسان استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به مناسبت ایام محرم و صفر با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی برپا شده است.

حسین مسگرانی ادامه داد: پنجمین سوگواره عکس و فیلم عاشورایی نیز امسال به صورت ملی برگزار می‌شود و هزار نفر عکاس در آن شرکت خواهند کرد که پنج داور استانی و ملی نیز عکس‌ها را داوری می‌کنند.

مسگرانی افزود: به نفرات برگزیده تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی پنج میلیون ریالی تا پنجاه میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین به تمامی شرکت‌کنندگان که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت در سوگواره اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha