امر به معروف و نهی از منکر از درس‌های عاشورا است
کد خبر: 4075244
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

امر به معروف و نهی از منکر از درس‌های عاشورا است

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از پیام‌ها و درس‌های عاشورا است، گفت: هدف امام حسین(ع) بقای اسلام بود و بقای اسلام هم بدون قیام محقق نمی‌شد.

امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، با بیان اینکه امام حسین(ع) قیام به خاطر جاه‌طلبی، قدرت‌طلبی و فساد و ستمگری را رد می‌کند، گفت: قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه بود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از پیام‌ها و درس‌های عاشورا است، گفت: هدف امام حسین(ع) بقای اسلام بود و بقای اسلام هم بدون قیام محقق نمی‌شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در اقامه نماز، ایتاء زکات و امر به معروف و نهی از منکر همه نقش و وظیفه دارند اما کسانی که مِکنَت و قدرت دارند وظیفه‌شان بیشتر است، افزود: مؤمنان قدرتمند باید تلاش کنند به همه اهداف و ابعاد اسلام در جامعه عمل شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سلطانیه به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین از درس‌های نهضت عاشوراست.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین باید مهاجمان جنگ ترکیبی و هر جا و هر نقطه‌ای که دشمن آنجا را تخریب می‌کند، را بشناسیم، گفت: آمریکا و غرب، عربستان و رژیم صهیونیستی و منافقان و ضد‌انقلاب، مهاجمان جنگ ترکیبی بر علیه ملت ایران هستند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب، نهادهای انقلابی، دفاع مقدس، کارآمدی نظام و ولایت فقیه مورد هجمه دشمنان است و لذا در این مسائل جهاد تبیین باید صورت بگیرد، گفت: اسلام ناب محمدی، استقلال و قوی بودن از جمله دلائل دشمنی با ایران اسلامی است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم امنیت و حفظ تمامیت ارضی و گسترش اخلاق و معنویت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: حضور مردم در مجالس عزای امام حسین(ع) و پیاده‌روی اربعین و ... دلیل بر دینداری و قوت اعتقادات مردم است.

انتهای پیام
captcha