رسیدگی به مشکلات مردم؛ مصداق عینی امر به معروف است
کد خبر: 4075723
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

رسیدگی به مشکلات مردم؛ مصداق عینی امر به معروف است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ایجاد امنیت و رسیدگی به مشکلات مردم را مصداق عینی امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها در شعار باشد بلکه باید در عمل نیز آن را اجرا کنیم.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری امروز، 12 مردادماه در همایش تجلیل از برترین‌های عرصه امربه معروف و نهی از منکر استان کردستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: حوادث و رویدادهای تاریخ اسلام آکنده از ایثار، فداکاری و حماسه‌آفرینی بزرگان دینی ما بوده است لذا باید در این ایام الله وقایع و حوادثی همچون حادثه کربلا برای همگان روایت شود.

وی با اعلام اینکه ۶۰۰ آیه قرآن به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید دارد، افزود: اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین رسالت پیامران الهی بوده است و بر همین اساس بیشتر امامان، انسان‌های بزرگ و با تقوا در راه اجرای این امر به شهادت رسیده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان اسلام و مسلمین همواره تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و مسلمانان را از این مسیر حقیقی منحرف کنند.

وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (ع) در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، ادامه داد: این فریضه تنها شامل یک طایفه و عده خاصی نیست بلکه باید همه مسئولان و افراد جامعه نسبت به این مهم احساس مسئولیت کنند.

ماموستا رستمی ایجاد امنیت و رسیدگی به مشکلات مردمی را مصداق عینی امر به معروف دانست و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها در شعار باشد بلکه باید در عمل نیز آن را اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه شهر قروه در ادامه این همایش با تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و بازخوانی آن در جامعه امر بسیار مهمی بوده است.

وی بی‌حجابی و سگ‌گردی در جامعه را از منکرات و معضلات کنونی جامعه دانست و افزود: ترویج منکرات در جامعه نوعی بی‌قانونی محسوب می‌شود لذا در شرایط کنونی ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نیازمند اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه شهر قروه در پایان مسئله امر به معروف و نهی از منکر را بسیار گسترده و فراگیر توصیف کرد و یادآور شد: امر به معروف مردم نسبت به مردم، مردم نسبت به دولت، دولت نسبت به مردم و نسبت به سایر بخش‌های دولتی از لایه‌های امربه معروف می‌باشد.

انتهای پیام
captcha