دعا در مشکلات به انسان آرامش می‌دهد
کد خبر: 4078972
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

دعا در مشکلات به انسان آرامش می‌دهد

متسابق رشته دعاخوانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن گفت: قدم گذاشتن در این مسیر پربرکت بسیار آرامش‌بخش است، زیرا این دعاست که در سختی‌ها و سربالایی‌های زندگی به انسان کمک می‌کند.

قرآنبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، شهاب امانتچی، متسابق رشته دعاخوانی این دوره از مسابقات طی سخنانی بیان کرد: بنده از کودکی در این حوزه فعالیت دارم اما به صورت تخصصی در حدود 10 سال است که این رشته را دنبال می‌کنم و برای پنجمین دوره است که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کنم که در دوره قبل هم حائز رتبه برتر کشوری شدم.

وی افزود: سطح این دوره از مسابقات از لحاظ کمی بالاتر رفته و شرکت‌کنندگان بیش‌تری نسبت به گذشته در آن شرکت کردند و برای سنجش کیفیت آن هم باید منتظر داوری‌ها ماند.

امانتچی در رابطه با عدم حضور داوران در مسابقات گفت: این موضوع دارای خوبی‌ها و نیز معایبی است، در سال‌های گذشته از هر استان یک نفر به مرحله بعد راه پیدا می‌کرد اما با این روش تمام شرکت‎کنندگان به صورت تجمیعی در تهران داوری می‎شوند که ممکن است از یک استان چندنفر شایسته شرکت در مسابقات کشوری شوند.

وی اضافه کرد: از طرفی عدم ارتباط و صحبت با داوران و نیز قرار نگرفتن در فضا و حس و حال مسابقه از معایب آن است؛ اما به طور کل به نظر بنده امتیازات و محاسن این روش بیش از معایب آن است.

امانتچی اظهار کرد: بنده از ابتدا در فضای قرآنی بودم و مدتی هم در این زمینه فعالیت داشتم اما به واسطه شغل طلبگی و علاقه شخصی و نیز احساس نیاز به سمت دعاخوانی آمدم و به صورت تخصصی در حوزه دعاخوانی و روضه و مداحی فعالیت می‌کنم.

متسابق رشته دعاخوانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن گفت: تأثیر قدم گذاشتن در این مسیر پربرکت در زندگی شخصی بنده بسیار محرز بوده و با توجه به احادیثی مانند « الدعاءُ سِلاحُ المُؤمِنِ» و یا « الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَةِ »، دعاست که در سختی‌ها و سربالایی‌های زندگی به انسان کمک می‌کند و به او آرامش می‌دهد و این آرامش را بنده در زندگی شخصی خودم کاملاً درک کردم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha