دریافت دُز یادآور و استفاده از ماسک برای حضور در مراسم عزاداری مورد تاکید است
کد خبر: 4079700
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

دریافت دُز یادآور و استفاده از ماسک برای حضور در مراسم عزاداری مورد تاکید است

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کاهش 65 درصدی استفاده از ماسک افزود: در ماه‌های محرم و صفر که عزاداری‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را داریم استفاده از ماسک و در کنار آن به دریافت به‌موقع دُز یادآور مورد تاکید است.

واکسن کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، محمدحسین درخشان، مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد،اظهار کرد: در روزهای اخیر سیر نزولی میزان مراجعات بیماران با علائم کووید به مراکز منتخب کرونا متوقف شده، گرچه آمار مراجعان به نسبت هفته‌های قبل کاهش 50 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه مردم در موج هفتم بحران کرونا بیشتر به سمت خوددرمانی روی آورده‌اند که کاری بسیار خطرناک بوده و عوارض آن چند روز پس از ابتلا دیده شده است.

درخشان با بیان اینکه دغدغه دیگرمان کاهش 65 درصدی استفاده از ماسک بوده و میزان استفاده از آن در خوشبینانه‌ترین حالت به 35 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 500 مراجعه‌کننده به 44 مرکز منتخب کووید داریم که اکثر این افراد ضمن کنار گذاشتن ماسک، واکسن هم نزده بودند و یا اینکه واکسن ناقص بودند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در ماه‌های محرم و صفر که عزاداری‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را داریم استفاده از ماسک بیش از هر زمان دیگری مورد تأکید است و در کنار آن به دریافت به‌موقع دُز یادآور آن هم قبل از حضور در این مراسم‌ها تأکید داریم.

وی بیان کرد: در این روزها مردم در حال فراهم کردن مقدمات سفر اربعین حسینی هستند و توصیه اکید ما به تمامی زائران پیاده امام حسین(ع) قبل از آغاز این سفر نورانی ، دریافت دُز یادآور واکسن کرونا بوده تا با توجه به وضعیت کشور عراق و جمعیت بالای حاضران در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی از ایمنی لازم برخوردار باشند و با مشکلی مواجه نشوند.

درخشان با اشاره به اینکه در حال حاضر انواع واکسن‌های کووید در مراکز واکسیناسیون کرونا موجود است و تنها نیازمند مراجعه مطلوب مردم جهت دریافت این واکسن‌ حیاتی هستیم، تأکید کرد: هم‌اکنون میزان مراجعه روزانه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا بین 3 تا 5 هزار نفر بوده، در حالی که ما انتظار پذیرش بیش از 50 هزار نفر را در هر روز داریم.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ما تا بالای 100 هزار نفر پذیرش روزانه به مراکز واکسیناسیون کرونا داریم که در خوشبینانه‌ترین حالت نیم درصد این ظرفیت به این مراکز مراجعه می‌کنند و در وضعیت بحرانی کنونی باید بگوییم که بابت کاهش آمارهای واکسیناسیون به‌ویژه در دُزهای سوم و چهارم و نیز افزایش آمارهای ابتلا، سرپایی، بستری و فوتی به‌شدت نگران هستیم.

انتهای پیام
captcha