فعالیت باکیفیت در ادارات امیدآفرینی را به جامعه تزریق می‌کند
کد خبر: 4079837
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

فعالیت باکیفیت در ادارات امیدآفرینی را به جامعه تزریق می‌کند

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان با اعلام اینکه فعالیت مستمر و با کیفیت و کمیت در ادارات یک تحرک و امیدآفرینی را به جامعه تزریق می‌کند، گفت: فساد اداری یکی از معضلاتی بوده است که باید در کارگروه اندیشه‌ورز به آن پرداخته شود و برای این امر دستور کاری تعریف شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان امروز، ۳۱ مردادماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج کارمندان با اشاره به آیه سوره صف که می فرماید:«إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ؛ در حقيقت ‏خدا دوست دارد كسانى را كه در راه او صف در صف چنانكه گويى بنايى ريخته شده از سرب‏اند جهاد مى‌كنند»، اظهار کرد: مراسم روز کارمند باید از حالت کلیشه‌ای و تکراری خارج شده و مراسمی توأم با خلاقیت و طرحی نو برگزار شود و رویکرد انتقادی نیز داشته باشد چراکه اگر در حالت یکسان بمانیم این امر برای ما ایراد است.

وی با تأکید بر اینکه هیئت اندیشه‌ورز و اتاق فکر بسیج کارمندان نیاز به مطالعه، تحقیق و تفکر دارد، افزود: در این راستا این هیئت باید نتیجه فکر و اقدامات اندیشمندانه صورت گرفته خود را گزارش کند و دستور کارهایی را برای جلسات آینده تعریف کند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه کارمند در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف خاص خود را دارد که بسیار متفاوت با سایر نظام‌هاست، بیان کرد: ما اعتقاد داریم که ایده محوری نظام جمهوری اسلامی، اسلام است.

وی با اشاره به اینکه براساس آیه قرآن ما در نظام جمهوری اسلامی قرار است که مجاهدت و مقاتله کنیم و لازمه این امر بصیرت و آگاهی است، ادامه داد: ما به عنوان کارمند هر روز به این امر باید توجه کنیم که در چه نظامی و چه ساختاری و با چه ایده‌ای کار می‌کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه نظام بهره‌وری در ادارات سطح استان کردستان وضعیت اسفناکی دارد و به هیچ وجه نظام بهره‌وری ما مطلوب نیست، افزود: این وضعیت کار کردن کارمندان ادارات در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: افقی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تعریف کرده تحول کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی است لازمه فعالیت در گام دوم و دولت سیزدهم کار با کیفیت و کمیت است چراکه هرگونه فعالیت امیدآفرینی لازم را باید بتوان به جامعه تزریق کرد.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان با اعلام اینکه فعالیت مستمر و با کیفیت و کمیت در ادارات یک تحرک و امیدآفرینی را به جامعه تزریق می‌کند، اظهار کرد: فساد اداری یکی از معضلاتی بوده که باید در کارگروه اندیشه‌ورز به آن پرداخته شود و برای این امر دستور کاری تعریف شود.

وی در ادامه گفت: باید راه‌های فساد در ادارات را ببندیم و فرایندهایی که تولید فساد می‌کنند را مدیریت کنیم لذا برگزاری این جلسات می‌تواند منشاء اثر برای این امر باشد.

رمضانی افزود: امروز ما نیاز به فکر کردن و مطالعه بیشتر داریم لذا باید از فرصت جلسات گرفته و فرصتی را برای تفکر و مطالعه برای اثرگذاری بیشتر اختصاص دهیم که امیدواریم اقدام عملیاتی در این بخش صورت بگیرد تا قدم‌های مثبتی در جهت افق مورد توجه مقام معظم رهبری برداریم.

وی در پایان یادآور شد: ما این مراسمات را نفی نمی‌کنیم چراکه اینگونه مراسمات تعظیم شعائر هم هست یعنی زمانیکه مراسمی با یاد و نام شهید رجایی و باهنر برگزار می‌شود یک تراز خدمتی را برای افراد تعریف خواهیم کرد لذا این مراسم خودبه نوعی تکریم خدمت، خدمتگزار و تشویق به خدمت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha