نگاهی به فعالیت‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بابلسر
کد خبر: 4080637
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بابلسر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر به تشریح فعالیت‌های قرآنی این نهاد پرداخت و گفت: از شهریورماه سال گذشته تاکنون برنامه‌های بی‌شمار قرآنی از قبیل طرح تلاوت نور و کرسی تلاوت قرآن کریم، محفل‌های انس با قرآن، دوره تخصصی مربیان مهدهای کودک، دوره آموزشی تربیت داور، مسابقه‌های تفسیر قرآن و... در مناسبت‌های مختلف در این شهرستان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام میکائیل محمدپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابلسرحجت‌الاسلام میکائیل محمدپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از شهدای انفجار دفتر نخست‌وزیری، به تشریح فعالیت‌های قرآنی این نهاد از شهریور 1400 تاکنون پرداخت و گفت: شهرستان بابلسر از قاریان و فعالان قرآنی استانی، کشوری و بین‌المللی والایی بهره‌مند است.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر از شهریورماه سال گذشته تاکنون که در هفته دولت قرار داریم، برنامه‌های متنوع قرآنی از قبیل طرح تلاوت نور و کرسی تلاوت قرآن کریم، محفل‌های انس با قرآن، دوره تخصصی مربیان مهدهای کودک، دوره آموزشی تربیت داور، مسابقه‌های تفسیر قرآن، قرائت قرآن، تجلیل از فعالان قرآنی در مناسبت‌های مختلف و... برگزار کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر با اشاره به برگزاری مسابقه‌های قرآنی، بیان کرد: برگزاری 30 مسابقه تفسیر عمومی قرآن کریم در مؤسسات قرآنی و مسجدهای سطح شهرستان بابلسر، مسابقه تفسیر قرآن «تفسیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی» به‌صورت مجازی با شرکت  بیش از 170 نفر، مسابقه قرائت قرآن و ترتیل ویژه بانوان و آقایان با حضور 45 نفر از متسابقان در دو مرحله در سطح مؤسسات و مراکز قرآنی از جمله مسابقه‌های قرآنی بود که در طول سال گذشته  به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: برپایی طرح تلاوت نور و کرسی تلاوت قرآن کریم در منزل 11 شهید شهرستان بابلسر، برپایی 94 آیین جزء‌خوانی به‌صورت ترتیل‌خوانی و 10 اجرای کرسی تلاوت قرآن کریم، 13 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی حامد شاکرنژاد، حامد علیزاده، سیدجواد حسینی، سیدکریم موسوی، سیدمصطفی حسینی، سامخانیان و محسن یاراحمدی، تشکیل مجمع قاریان قرآن کریم در سطح شهرستان و اهدای حکم مسئولیت به اعضا از طرف اداره تبلیغات اسلامی از دیگر فعالیت‌های قرآنی به‌شمار می‌رود. 

حجت‌الاسلام محمدپور تصریح کرد: دوره تخصصی یک روزه مربیان مهدهای کودک با موضوع شیوه‌های آموزش مفاهیم دینی به کودکان با حضور حسین حسین‌زاده،، دوره آموزشی دو روزه تربیت داور صوت و لحن مسابقات قرآن کریم با حضور اساتید کشوری به میزبانی مؤسسات قرآن شهرستان، از جمله دوره‌های آموزشی بود که برگزار شد.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات در سطح مؤسسات و خانه‌های قرآن ویژه قرآن‌پژوهان در زمینه نقاشی با موضوع پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع)، دلنوشته به امام زمان(عج)، عکاسی از آیین‌های عزاداری و دسته‌روی و ایستگاه‌های صلواتی، اذان و قرائت قرآن، مقاله‌نویسی با موضوع معرفت حسینی و سبک زندگی قرآنی، تفسیر، حفظ و قرائت سوره فجر، تهیه بسته معیشتی و همکاری در طرح مواسات مؤمنانه از سوی مدیران مراکز قرآنی نیز در زمره این فعالیت‌هاست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابلسر با بیان اینکه در طول سال گذشته از سوی اداره تبلیغات، سه پروانه مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی صادر شد، گفت: تشکیل کلاس‌های مهد قرآن در 40 خانه و مؤسسه قرآنی در طول سال تحصیلی و ایام تعطیلات تابستان ویژه بانوان، تجلیل از 9 نفر از کادر درمان و پرستاران قرآنی شاغل در مراکز قرآنی شهرستان، تجلیل از دو نفر برتر مسابقات قرآنی کشوری آقایان و بانوان و تجلیل از قاریان، حافظان، گروه‌های همخوانی و تواشیح به تعداد 100 نفر، همراه با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی نیز انجام شد.

وی به برنامه‌های ویژه قرآنی در ایام محرم اشاره کرد و ادامه داد: اجرای عملیات محرم، جزء‌خوانی قرآن کریم در شب‌های محرم، ختم قرآن در شب عاشورای حسینی همراه با مراسم احیا، ختم جمعی قرآن، پویش 100 هزار صلوات و ختم سوره فجر، در شب تاسوعا و عاشورای حسینی در مراکز قرآنی از ویژه‌برنامه‌های اجرا شده در ماه محرم بود.

محمدپور همچنین با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برگزاری بیش از 54 محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان ویژه بانوان و آقایان، اعزام چهار تن از نیروهای قرآنی برادر به محفل قرآنی و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با دو تن از برترین‌های قرآنی کشوری و تجلیل از آن‌ها با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی، تولید محتوا و ضبط برنامه دعاهای روز ماه مبارک رمضان و احکام شرعی توسط قاریان و مداحان و مبلغان دینی در اداره تبلیغات اسلامی بابلسر که به‌طور روزانه از طریق سیمای مازندران پخش شد، از جمله فعالیت‌های کانون قرآن در ماه مبارک رمضان بود.

انتهای پیام
captcha