راهیابی ۳۶ نفر از آذربایجان‌شرقی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4081130
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

راهیابی ۳۶ نفر از آذربایجان‌شرقی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از راهیابی ۳۶ نفر از استان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف خبر داد و گفت: ۱۸ نفر از بانوان و ۱۸ نفر از آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء قرآن که در ماه رجب در تهران برگزار می‌شود، راه یافتند.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، امروز، پنجم شهریورماه در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان از 31 مردادماه تا پنجم شهریورماه در تبریز برگزار شد.

وی با اشاره به راهیابی ۴۶۸ نفر از مرحله شهرستانی به استانی، افزود: با برگزاری این مرحله، ۱۸ نفر از بانوان و ۱۸ نفر از آقایان به مرحله کشوری رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء قرآن که در ماه رجب در تهران برگزار می‌شود، راه یافتند.

حسینی ادامه داد: مسابقات اذان، دعاخوانی و تواشیح نیز به‌صورت متمرکز در تبریز ضبط شده و برای داوری به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: این مسابقات که به میزبانی سازمان اوقاف برگزار می‌شود، تنها مسابقه رسمی جمهوری اسلامی ایران برای راهیابی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

وی با اظهار امیدواری برای موفقیت قاریان و حافظان استان در مسابقات کشوری قرآن کریم، افزود: ما آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تبریز، شهر علامه‌ها اعلام کرده‌ایم.

حسینی با گذری به شخصیت علامه طباطبایی و تفسیر المیزان وی، گفت: تفسیر المیزان، تفسیری بر قرآن کریم و یکی از گنجینه‌های گرانبهایی است که برای درک مفهوم آن حتی تفسیر دیگری نوشته شده است و خدا را شاکر هستیم که تبریز لبریز از غیرت در عالم اسلام با علامه طباطبایی شهره یافته و همین بس که همانند المیزان برای قرآن، تفسیری نوشته نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به زندگی شهید مطهری و دیدگاه وی نسبت به قرآن، اظهار کرد: شهید مطهری بیان می‌کند که ادبیات، منطق و فلسفه را خوانده تا بتواند قرآن را بفهمد اما پس از آن اذعان می‌کند که کاش به جای سال‌ها خواندن حکمت و فلسفه، تمام عمرش را وقف اسلام‌ و قرآن می‌کرد.

وی بیان کرد: بزرگانی که به بزرگی رسیدند همگی بر سر سفره قرآن بوده‌اند؛ قرآنی که به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، سفر پهن شده پروردگار متعال بوده و هر کس می‌تواند به اندازه خود از این غذای آماده بهره‌مند شود.

حسینی با اشاره به محجوریت صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، گفت: یکی از ویژگی‌های مسابقات امسال اوقاف این است که تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز جزو بخش‌های مسابقه بوده است.

انتهای پیام
captcha