برگزاری نخستین پیش‌نشست کنگره جهانی امام رضا(ع) در مشهد
کد خبر: 4081575
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

برگزاری نخستین پیش‌نشست کنگره جهانی امام رضا(ع) در مشهد

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزاری نخستین پیش‌نشست کنگره جهانی امام رضا(ع)، اندیشه تمدنی امام رضا(ع) با موضوع «عدالت برای همه، پرهیز از ظلم به همگان، ضرورت توجه به حقیقت و پرهیز از مسیر باطل» در مشهد خبر داد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، مهمترین مأموریت آستان قدس رضوی را اثرگذاری علمی و فرهنگی برگرفته از معارف بلند و متعالی حضرت ثامن‌الحجج(ع) در ایران اسلامی و جهان دانست و گفت: کنگره جهانی امام رضا(ع) با سابقه‌ای 38 ساله از جمله برنامه‌هایی است که در جهت احیای فرهنگ و معارف امام رضا(ع) اقدام به برگزاری نشست‌های علمی در سطح بین‌المللی کرده است.

وی با بیان اینکه این کنگره در چهار دوره و در سال‌های 1363، 1365، 1368 و 1371 هم‌زمان با میلاد امام رضا(ع) برگزار شده است، افزود: نخستین پیش‌نشست پنجمین دوره از این همایش در روز 13 شهریورماه در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد. کنگره جهانی امام رضا(ع) تاکنون علاوه بر انتشار مجموعه مقالات کنگره‌های اول تا سوم، آثار علمی پژوهشی متعددی را نیز با محوریت امام رضا(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) به چاپ رسانده است.

ذوالفقاری اظهار کرد: هم‌اندیشی در خصوص راهی برای استقرار عدالت فراگیر و حصول حقیقت در شرایط امروزی، یافتن راهی برای از بین رفتن ظلم و تبعیض اجتماعی ذیل اندیشه توحیدمحور و عدالت‌گستر امام رضا(ع) برای استقرار حقیقت الهی به جای سلطه‌گری‌های شیطانی و ایجاد هم‌گرایی در خصوص مفاهیم عدالت، حقیقت، کرامت، تبعیض، ظلم و... برخی از اهداف این کنگره است.

وی همچنین به محورهای هفت‌گانه کنگره اشاره و تصریح کرد: حقیقت مشترک ادیان توحیدی، عدالت در سپهر ادیان توحیدی، مدارا و احترام به کرامت انسان، مبارزه علیه تبعیض، ظلم و نفرت، مقاومت برای استقرار عدالت و از بین رفتن ظلم و مسائل فکری و اجتماعی جدید از جمله محورهای این کنگره جهانی است.

انتهای پیام
captcha