رهایی از چوبه دار به عشق حسین(ع)
کد خبر: 4081889
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

رهایی از چوبه دار به عشق حسین(ع)

رئیس کل دادگستری استان سمنان از کسب رضایت محکوم به قصاص نفس پس از ۶ سال حبس در پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در سمنان خبر داد.

رهایی از چوبه دار با عفو اولیای دم

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان، عصر روز گذشته، هفتم شهریور در جمع خبرنگاران از کسب رضایت محکوم به قصاص نفس پس از ۶ سال حبس در پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در سمنان خبر داد.

وی هدف از اجرای این پویش را نشر فرهنگ صلح و سازش دانست و گفت: این گذشت از قصاص نفس در استان سمنان، چهارمین کسب رضایت در پرونده‌های منجر به قتل عمدی در سال ۱۴۰۱ این استان است که با اجرای پویش‌های سراسری قوه قضاییه، منجر به افزایش عفو و بخشش و اصلاح روابط بین افراد در سطح این استان شده است.

رئیس ستاد صبر استان سمنان  ادامه داد: از آنجایی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی پویش‌های مختلفی به برکت نام مبارک اهل بیت(ع) در استان سمنان اجرا می‌شود که در این راستا با تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی، فرهنگ صلح و سازش در استان افزایش یابد.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه مجرم این پرونده، فردی است که در سال ۱۳۹۵ مرتکب قتل عمدی شد اظهار کرد: وی در ماه محرم امسال مورد مهر مادری ولی دم قرار گرفته و از قصاص نفس رهایی یافت.

عبدالهی ضمن قدردانی از تلاش‌های شورای حل اختلاف زندان و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در کسب اخذ رضایت ولی‌دم این پرونده متذکر شد: عفو و رأفت اسلامی و حسینی، موجب شد که با تلاش خیرین، زندگی دوباره به محکوم قصاص نفس این پرونده برگردد.

انتهای پیام
captcha