تأکید بر رویکرد مردمی در برنامه‌های یادروز حافظ
کد خبر: 4084816
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

تأکید بر رویکرد مردمی در برنامه‌های یادروز حافظ

مدیر بنیاد حافظ شناسی با اشاره به اهمیت برنامه‌های یادروز حافظ گفت: در برگزاری این رویداد افزون بر دیدگاه علمی و تخصصی، دیدگاه مردمی را نیز به کار خواهیم بست که یکی از این رویکردها آشناسازی مردم با حافظ است.

نشست برگزاری آیین‌های بزرگداشت یادروز حافظ، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، کاووس حسن‌لی، مدیر بنیاد حافظ‌ شناسی امروز، 20 شهریورماه در دومین نشست برگزاری آیین‌های بزرگداشت یادروز حافظ با ابراز گلایه از برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی که در این نشست حضور نداشتند، گفت: برخی از مسئولان که بیشترین کم‌کاری را دارند، اما در هنگام یا پس از برگزاری به انتقاد از چگونگی برگزاری رویداد می‌پردزاند؛ این در حالی است که این دستگاه‌ها و سازمان‌ها کمترین همکاری و هماهنگی را ندارند.

وی افزود: حافظ شیرازی از برجسته‌ترین چهره‌های عرفانی برآمده از مکتب قرآن و پیامبر اسلام(ص) است که امروزه به ویژه برای مردم فارسی‌زبان، یک هم‌سویی و هم‌گرایی دارد.

حسن‌لی ادامه داد: در برگزاری این رویدادهای افزون بر دیدگاه علمی و تخصصی، دیدگاه مردم‌دارانه را نیز به کار خواهیم بست که یکی از این رویکردهای مردم‌گرایانه، آشناسازی مردم با حافظ شیرازی است.

امیرحسین حکمت‌نیا، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز گفت: از سال گذشته با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز، گردشگری ادبی را در سه محور راه‌اندازی کردیم که امسال نیز بیش از پارسال، بر روی آن تمرکز خواهیم کرد. این سه محور، شامل کوی مصلی، عبیرآمیز و کوی اسحاق‌بیگ تا کوچه قاضی که حافظ در آن جا زندگی کرده است را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته این سبک گردشگری را برای عموم داشتیم که امسال برآنیم تا با هدفمندی بیشتر آن را برای 300 تور گردشگری همراه با خدمات رایگان ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha