فعالیت کاروان قرآنی ویژه بانوان در مسیر اربعین
کد خبر: 4084821
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
اصلانی تشریح کرد:

فعالیت کاروان قرآنی ویژه بانوان در مسیر اربعین

مسئول کمیته بانوان ستاد فرهنگی اربعین گفت: درصددیم برای سال آینده فراخوان گسترده‌تری را برای حضور بانوان قاری و حافظ در عتبات داشته باشیم و علاوه بر حمایت مالی نیاز به تسهیل‌گری امور از سوی مسئولان داریم تا بتوانیم مکان‌های مناسب برای اجرای تلاوت بانوان داشته باشیم.

مینو اصلانی، رئیس شورای بانوان و مسئول کمیته بانوان ستاد فرهنگی اربعین در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اجرای طرح حضور بانوان فعال قرآنی در مسیر اربعین و اهداف آن گفت: پس از سال‌ها که از اعزام هرساله کاروان قرآنی نور(کاروان آقایان قاری و حافظ قرآن) برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین و ارائه خدمات قرآنی می‌گذرد، انتشار فراخوان حضور بانوان در این مسیر نیز مورد استقبال کمیته قرآنی و ستاد مرکزی اربعین حسینی قرار گرفت.

وی افزود: در مدت کوتاه بالغ بر ۷۰ نفر از بانوان قرآنی کشور و گروه‌های تواشیح ثبت‌نام کردند و نهایتاً با رأی داوران از این تعداد، ۱۰ قاری برتر خانم و ۲ گروه تواشیح انتخاب شدند.

مسئول کمیته بانوان ستاد فرهنگی اربعین ادامه داد: هدف کمیته این است که بهترین بهره فرهنگی و آموزشی را از فرصت اربعین داشته باشیم. از آنجایی که در سال‌های قبل تجربه‌ای کوتاه از حضور گروه‌های تواشیح بانوان در عراق داشتیم، این حرکت با وجود محدودیت‌ها مورد استقبال بسیاری از بانوان زائر و خانم‌های عراقی قرار گرفت تا جایی که درخواست همکاری و ادامه این حرکت از سوی بانوان عراقی شد.

اصلانی با اشاره به اینکه بانوان قاری برنامه‌هایی از جمله تصحیح قرائت نماز، برگزاری محافل و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن دارند، گفت: مقرر است برای سال آینده فراخوان گسترده‌تری داشته باشیم. توانمندی خانم‌های ایرانی در حوزه قرآن در دنیا بی‌نظیر است. این مقایسه کاملا مبتنی بر واقعیت است و فعالیت‌های قرآنی بانوان ایرانی به شدت مورد توجه سایر کشور‌ها است.

رئیس شورای بانوان ستاد فرهنگی اربعین با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌هایی برای بانوان زائر ایرانی و عراقی پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: همچنین تعامل و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندانی از کشور‌های عراق، سوریه، لبنان و... با هدف ایجاد تعامل بین اندیشمندان زن جهان اسلام به ویژه بهره‌مندی از فرصت اربعین در این حوزه را پیش‌بینی کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم در تمامی موکب‌های ترکیبی ایران و عراق از مبلغان خانم ایرانی و عراقی در مباحث قرآنی، آشنایی با سیره اهل بیت به ویژه سیره حضرت زینب(س) بهره‌مند شویم.

وی اظهار کرد: امسال توفیق حاصل نشد قاریان نونهال را در این سفر معنوی همراه کنیم، اما برای سال‌های آینده قطعاً حضور قاریان نونهال را در برنامه خواهیم داشت، البته در این مسیر توزیع کتاب «دختران تمدن‌ساز» ویژه نوجوانان و «تربیت کودک کریم» ویژه کودکان را خواهیم داشت.

اصلانی در پایان بیان کرد: یکی از برنامه‌های قرآنی ما برنامه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و پاسخ به سوالات قرآنی زائران است. بر همین اساس امسال تعدادی از مبلغه نیز اعزام کردیم. در عقیله و صحن حضرت زهرا(س) در نجف ویژه بانوان، قرائت قرآن داریم. از مسئولان تقاضا دارم که در کنار هزینه‌ها و سایر امکانات را نیز در اختیارمان قرار دهند.

انتهای پیام
captcha