سند ۳ جزیره به نام جمهوری اسلامی صادر شد
کد خبر: 4085375
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
معاون رئیس قوه قضائیه:

سند ۳ جزیره به نام جمهوری اسلامی صادر شد

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی حدنگاری شده و سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امروز ۲۲ شهریورماه در حاشیه شورای قضائی خراسان‌جنوبی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: ۹۸.۵ درصد از عرصه‌های ملی خراسان‌جنوبی دارای سند حد نگاری هستند.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی با حمایت‌های دستگاه قضائی آمار قابل قبولی در بحث حدنگاری داشته است، افزود: ۱.۵ درصد باقیمانده مربوط به پرونده‌های مطرح شده در دستگاه قضایی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه سوم در بحث حد نگاری اراضی زراعی را دارد، تصریح کرد: ۳۱ هزار هکتار از اراضی زراعی خراسان جنوبی دارای سند حدنگاری هستند که آمار قابل قبولی است.

وی از اتمام پروژه ثبتی خراسان جنوبی تا ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: آمار حد نگاری اراضی زراعی تا پایان شهریور ماه به ۶۰ هزار هکتار خواهد رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اعتبارات بسیار خوبی برای بحث نقشه برداری به خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جشن پایان حد نگاری همه اراضی را در خراسان جنوبی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به نقشه برداری با سازمان نقشه برداری است و هیچ هزینه‌ای در این زمینه از زارعین دریافت نمی‌شود و در استان‌هایی چون خراسان جنوبی به واسطه مسائل اقتصادی در مورد هزینه سند نهایت مساعدت و کمک را خواهیم داشت.

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور با بیان اینکه دریافت سند زراعی تقاضا محور است، بیان کرد: جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی حدنگاری شدند و سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

انتهای پیام
captcha