رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در سمنان
کد خبر: 4086445
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در سمنان

مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان گفت: رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس، افتتاح مجمع سنگرهای جهاد و یادمان شهدای جهاد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، بهره‌برداری از چند یادمان شهدای گمنام، از مجموعه برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان سمنان است.

رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان،محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، روز گذشته، 28 شهریور، در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس قله پیروزی‌های ایران و بخشی از تاریخ اسلام در دوران معاصر است افزود: بزرگداشت دفاع مقدس موجب تقویت روحیه حماسی و ایثارگری جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، روحیه مجاهدت را ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: نشر و ترویج ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس در استان در قالب ۴۳ مناسبت در دستور کار قرار دارد و فعالیت‌های انقلابی دستگاه‌ها حول این مناسبت‌ها تاکنون برنامه‌ریزی و اجرا شد.

سلامی ادامه داد: ۱۶ کارگروه استانی و هشت ستاد شهرستانی استان سمنان تشکیل شد و بیش از پنج هزار برنامه‌ و فعالیت در استان به‌ مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس است برنامه‌ریزی شد.

به گفته وی؛ مراسم تجلیل سراسری، برگزاری یادواره‌های شهدا، گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام، رژه نیروهای مسلح، تولید موسیقی فاخر و ملی، اکران فیلم‌های دفاع مقدس در سینماها و روستاها، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی، رونمایی از ۸۰ اثر فرهنگی، ادبی، هنری و رسانه‌ای دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های تخصصی دفاع مقدس، برگزاری محافل خاطره‌گویی، رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب دفاع مقدس، افتتاح مجمع سنگرهای جهاد و یادمان شهدای جهاد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، بهره‌برداری از چند یادمان شهدای گمنام، از مجموعه برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان سمنان است.

سلامی مهم‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس امسال را آیین تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در روز ۳۰ شهریور همراه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب با پخش به صورت تصویری در سراسر کشور و همزمان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان دانست.

مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان متذکر شد: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان سمنان، رزمایش تجلیل از ۱۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس این استان در قالب ۲۰۰ برنامه در همه شهرستان ها و روستاها ، دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

سلامی با تأکید بر اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب مکتوب و ۸۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس چاپ و منتشر شد یادآور شد: در سالجاری نیز ۴۲ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی به مناسبت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در استان چاپ و منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۹۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان شناسایی شد اظهار کرد: ۲۵۰ پرونده عملی و ۲۰۰ مقاله پیرامون آن نوشته شده  که اولین جلد از دانشنامه تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

سلامی گفت: تا کنون ۵۶ هزار دانشجو در قالب درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ، ۳۶ هزار کارمند دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در قالب دوره ضمن خدمت آشنایی با معارف دفاع مقدس و ۳۴ هزار سرباز از یگان‌های مختلف، آموزش معارف دفاع مقدس فراگرفتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان؛ برگزاری همایش‌های خانوادگی خورشید خانه‌ات باش، پیام‌آوران عاشورا، در کوی نیک‌نامان سرکشی از خانواده شهدا، همایش حس پروانگی ویژه دختران متحول شده در راهیان نور را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته برشمرد و افزود: همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و تجلیل از بانوان ایثارگر در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، تولید مستند، موشن گرافیک، اینفوگرافیک در حوزه بانوان دفاع مقدس، برگزاری دوره های آموزشی و سواد رسانه، از دیگران برنامه‌های بخش زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان است.

انتهای پیام
captcha