اشعار قرآنی به زبان کودکانه
کد خبر: 4090333
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
روی میز مطالعه/ دارد هوای تازه می‌آید

اشعار قرآنی به زبان کودکانه

«دارد هوای تازه می‌آید» عنوان یک مجموعه شعر کودکانه سروده محمدپوروهاب است که مفاهیم قرآنی و اخلاقی را در قالب شعر برای کودکان ارائه کرده است.

معرفی مجموعه شعر دارد هوای تازه می‌آید

به گزارش خبرنگار ایکنا، آشنایی مخاطب کودک و خردسال با مفاهیم اخلاقی و تربیتی و قرآنی شاید کار سختی باشد اما شاید شعر و تصویر ابزار کمکی و تسهیل‌کننده خوبی برای آموزش آن باشد.

«دارد هوای تازه می‌آید» سروده محمود پوروهاب از جمله کتاب‌های شعر کودک است که مفاهیمی چون «بخشش»، «تفکر»، «قرائت قران»، «صرفه‌جویی»، «درخت‌کاری»، «محیط زیست»، «روزه گرفتن» و «کمک کردن» را در قالب اشعار موزون برای مخاطب کودک بالای 9 سال عرضه کرده است.

تصویرگری مجموعه شعر «دارد هوای تازه می‌آید» بر عهده ایلگار رحیمی بوده و با خلق تصاویر مرتبط با اشعار پوروهاب کمک شایانی به ارتباط مخاطب کودک با اشعار و مفاهیم درون آن کرده است.

«شیرین»، «مثل نور»، «عطر گل»، «هوای تازه»، «یک قطره»، «دست‌های زیبا»، «سیاره‌ی تنها»، «لبخند آب» و «کمک کردن قشنگ است» عناوین  9 شعر پوروهاب در کتاب «دارد هوای تازه می‌آید» است.

عنوان کتاب  «دارد هوای تازه می‌آید» هم برگرفته از شعر «هوای تازه» این مجموعه شعر با موضوع قرآن و به شرح زیر است:

هوای تازه

«قرآن که می‌خواند

حس می‌کنم انگار،

دارد هوای تازه می‌آید

چون جَرجَر باران

آهنگ پای تازه می‌آید

قرآن که می‌خواند

عطر خدا را می‌توان بو کرد

غم را،

از سینه جارو کرد»

مجموعه شعر «دارد هوای تازه می‌آید، سروده محمود پوروهاب با تصویرگری ایلگار رحیمی در 24 صفحه با شمارگان 2500 نسخه و بهای 14000 تومان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام
captcha