تبدیل تغییرات تنش‌زا به فرصت‌های پرمنفعت در سایه افزایش تاب‌آوری
کد خبر: 4091213
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

تبدیل تغییرات تنش‌زا به فرصت‌های پرمنفعت در سایه افزایش تاب‌آوری

رییس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاب‌آوری به افراد کمک می‌کند تا در رویارویی با تغییرات تنش‌زا، دشواری‌ها را به فرصت‌های پرمنفعت تبدیل کنند.

نادیا مشایخی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، نادیا مشایخی، رئیس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: تاب‌آوری جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های روان‌شناختی تحول، روانشناسی خانواده و بهداشت روانی دارد؛ تاب‌آوری یک فرایند توانایی یا پیامد سازگاری موفقیت‌آمیز و مثبت در واکنش به شرایط ناگوارست.

وی افزود: تاب‌آوری به افراد کمک می‌کند تا در رویارویی با تغییرات تنش‌زا، دشواری‌ها را به فرصت‌های پرمنفعت تبدیل کنند. نگرش‌های موردنظر در تاب‌آوری شامل تعهد، کنترل و چالش است.

وی خوش‌بینی، احساس ارزشمندی، مهارت در حل مسئله، کفایت اجتماعی و همدلی را از مهم‌ترین نگرش‌های تاب‌آوری برشمرد و تاکید کرد: تاب‌آوری مهارتی است آموختنی که می‌توان آن را در خود تقویت کرد.

مشایخی در پایان توصیه کرد: در زندگی خود معنا و هدف داشته باشند، ارتباطات خود را توسعه دهند، نسبت به تغییرات انعطاف پذیر باشند. مراقب تغذیه و سلامتی خود باشند. مهارت‌های سالم برای مقابله با مشکلات را بیاموزند،خوشبین باشند، دلبستگی‌های مثبت ایجاد کنند، ایمان را در خود تقویت کنند و اعتماد به نفس و توانایی‌های خود برای حل مشکلات را رشد دهند؛ چراکه اعتماد کردن به خود به صورت غریزی به ایجاد تاب آوری کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha