برگزاری اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان جرقویه
کد خبر: 4091602
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

برگزاری اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان جرقویه

اولین کارگروه قرآن و عترت جرقویه با حضور فرماندار این شهرستان و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان در محل فرمانداری جرقویه برگزار شد.

اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان جرقویه

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با پیگیری دفتر قرآن و عترت این اداره‌کل و فرمانداری شهرستان جرقویه، جلسه‌ای با هدف بررسی مسائل و مشکلات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و فعالان قرآنی این شهرستان با حضور محسن ریاحی، فرماندار جرقویه، معاون فرماندار، امام‌جمعه مرکز شهرستان، نماینده اداره تبلیغات اسلامی، فرمانده ناحیه سپاه شهرستان، نماینده آموزش و پرورش شهرستان، علی حاجی‌زکی و مهدی باباربیع، از کارشناسان دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، مسعود ابوطالبی، دبیر مجمع مؤسسات قرآنی استان، علی فضیلتی، مدیرعامل مجمع خیرین قرآنی، مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و فعالان قرآنی شهرستان در محل فرمانداری جرقویه برگزار شد.

ریاحی، فرماندار جرقویه در این نشست، خدمت به جامعه قرآنی را یک امر مهم دانست و افزود: وظیفه دینی و اخلاقی ما شیعیان ایجاب می‌کند که همکاری لازم را در راستای آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی با مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی داشته باشیم.

وی با اشاره به رهنمودهای قرآن، بیان کرد: قرآن، روح و جسم انسان را با مفهوم واقعی زندگی و تمام هستی آشنا می‌کند و با تدبر و تفکر در آیات قرآن، می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کنیم.

در ادامه، جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان بر لزوم عضویت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان در این اتحادیه تأکید کرد و گفت: برای برخورداری فعالان قرآنی از تسهیلات اتحادیه، نیاز است تا نسبت به عضویت در این اتحادیه اقدام کنند. از طرف دیگر، با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه، لازم است با همت همه فعالان قرآنی شهرستان و با محوریت یکی از مؤسسات قرآنی، حداقل یک مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل راه‌اندازی شود که این آمادگی از طرف دستگاه‌های دولتی و اتحادیه وجود دارد.

ریاحی، فرماندار شهرستان جرقویه در پایان پس از جمع‌بندی جلسه، خواستار تشکیل کارگروه قرآن و عترت شهرستان حداقل به‌صورت فصلی، پیگیری تأسیس مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل، پیگیری تشکیل مجمع خیرین قرآنی شهرستان و پیگیری شیوه‌نامه تخصصی حفظ جزء سی‌ام قرآن با همکاری آموزش و پرورش در سطح شهرستان شد.

انتهای پیام
captcha