فعالیت‌های ارشاد یزد رنگ و بوی قرآنی می‌گیرد
کد خبر: 4091694
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

فعالیت‌های ارشاد یزد رنگ و بوی قرآنی می‌گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که همه فعالیت‌ها رنگ و بوی قرآنی داشته باشد و صرفاً در قالب چند برنامه و یا رویداد قرآنی ختم نشود.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شامگاه پنجشنبه، 21 مهرماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره قرآنی «صافات» شهرستان تفت اظهار کرد: توفیق داریم در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خادم قرآن و عترت باشیم و بخشی از وظایف ما پرداختن به خادمان خدمت در عرصه قرآن است که در معاونت قرآن و عترت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما این است که همه فعالیت‌ها رنگ و بوی قرآنی داشته باشد و صرفاً در قالب چند برنامه و یا رویداد قرآنی ختم نشود.

عابدی افزود: در طول یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه قرآن رقم خورد و دوره‌های آموزشی متعددی در شهرهای مختلف برگزار شد که اجرای طرح بشری در میبد و یزد از آن جمله است و خوشبختانه با استقبال خوب قرآن‌دوستان همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری طرح تربیت مربی قرآن کریم را از دیگر دوره‌های آموزشی برشمرد و گفت: تلاش می‌شود رویدادهای قرآنی در سراسر استان ترویج یابد هر چند هنوز نتوانستیم به آنچه مدنظر این نهاد است، برسیم، اما عزم و اراده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بر تقویت فعالیت‌های قرآنی است.

شمیم قرآن در سراسر استان می‌پیچد

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که در استان رخ داد و با طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و حمایت استاندار محترم تدوین و رقم خورد، اجرای طرح «تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم» است و ان‌شاءالله با تأمین اعتباری که انجام خواهد شد، شمیم این طرح در سراسر استان خواهد پیچید و مردم استان از برکات این طرح استفاده خواهند کرد.

عابدی افزود: در شهرستان قرآنی تفت نیز ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی بسیار خوبی وجود دارد و ان‌شاءالله بخش عمده‌ای از این طرح در این شهرستان اجرایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ما که پسوند اسلامی آن اصل انقلاب را معرفی می‌کند، برگرفته از قرآن کریم است، قرآنی که نه تنها باید زینة‌المجالس باشد، بلکه باید تبیین کننده راه و مسیری باشد که ما در راستای انقلاب اسلامی می‌پیماییم.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب بر اساس بررسی تحلیل‌گران و مفسران، تماماً بر اساس مبانی قرآنی نوشته شده و لذا راهی به جز حرکت در زیر سایه قرآن نداریم تا به آرمان‌های خود دست یابیم.

ابراز نگرانی از مهاجرت نخبگان قرآنی استان

عابدی افزود: اگر قرآن کریم در زندگی و جامعه ما ساری و جاری باشد، آرامش برقرار است و به دنبال آن رشد و پیشرفت را شاهد خواهیم بود بنابراین اگر مشکلات و مسائل مختلفی در سطوح جامعه می‌بینیم، نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم حکمرانی و مدیریت جامعه خود را مبتنی بر تعالیم قرآنی کنیم و امیدواریم با تکلیف و وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده، بتوانیم قرآن را بیش از پیش در همه شئون زندگی جاری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان یزد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف قرآنی اعم از حفظ، تلاوت و حتی کتابت دارد ابراز نگرانی کرد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم با برخی بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها، بعضی از نخبگان قرآنی استان به مناطق دیگر کشور مهاجرت می‌کنند و این حقیقتاً خسارت بزرگی برای استان به همراه دارد و لذا نباید بگذاریم این اتفاق رخ دهد و به هر نحوی با توجه و نگاه ویژه به نخبگان قرآنی در رشته‌های مختلف ماندگاری این قشر را رقم زده تا برکات این حضور به همه مردم استان برسد.

وی گفت: این نگرانی از مهاجرت تعدادی از نخبگان قرآنی استان وجود دارد و لذا باید تلاش کنیم تا حضور نخبگان را در استان حفظ کرده و برنامه‌ها و رویدادهای قرآنی بیش از پیش با قوت بیشتری برگزار شود.

در پایان این مراسم که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت برگزار شد، از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود، جشنواره قرآنی «صافات» برای دومین سال پیاپی با هدف شناخت استعدادهای قرآنی، فرهنگی و هنری شهرستان و حمایت همه جانبه از مؤسسات، گروه‌ها و فعالان این عرصه و در سه بخش آوایی، هنری و فرهنگی و رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ، مداحی، شعر، داستان‌نویسی، نماز، اذان، خوشنویسی، قصه‌گویی، کلیپ، عکس نوشته، مفاهیم قرآن، سرود و پادکست قصه‌گویی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha