اجرای طرح «شجره طیبه» در ساوه
کد خبر: 4092325
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶

اجرای طرح «شجره طیبه» در ساوه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح «شجره طیبه» در شهرستان ساوه به عنوان پایلوت استان، از پلاک‌کوبی 5 هزار و ۵۰۰ اصله درخت در این طرح خبر داد.

پلاک کوبی درختان در ساوه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل این اداره در استان، با اشاره به اجرای طرح «شجره طیبه» در شهرستان ساوه به عنوان پایلوت استان مرکزی، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح در سالیان گذشته تاکنون افزون بر 4 هزار و ۴۰۰ اصله درخت به همت باغداران پلاک‌کوبی شده تا میوه حاصله از این درختان به کمیته امداد اهدا و بین نیازمندان توزیع شود.

وی افزود: بیش از هزار و ۱۰۰ اصله درخت نیز در همایش امسال طرح «شجره طیبه» توسط باغداران به کمیته امداد اهدا که در مجموع آمار درختانی که مشمول طرح شجره طیبه شدند به 5 هزار و ۵۰۰ اصله درخت افزایش یافت.

مؤمنی بیان کرد: از ۸۰۵ روستای استان مرکزی طرح جمع آوری زکات توسط مبلغین افتخاری انجام می‌شود که در سال جاری در تمامی روستاها این طرح اجرایی شده و بیش از ۳۰ میلیارد تومان توسط جامعه روستایی در قالب زکات به محرومین کمک شده است.

وی توانمندسازی خانواده ها را رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: اشتغال و مسکن دو مؤلفه برای توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش این نهاد است و در خصوص ایجاد اشتغال در حال حاضر ۱۷ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال در سطح استان تحت نظارت کمیته امداد است. در سال جاری افزون بر دو هزار فرصت شغلی ایجاد و حدود 7 هزار نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در استان را ۴۶۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: هزار و ۸۰۸ مسکن در حال ساخت است و در شهر مهاجران نیز قرار است ۷۰۲ واحد احداث شود.

وی از خیرین استان مرکزی به ویژه شهرستان ساوه خواست تا اراضی مازاد خود را برای احداث مسکن جهت محرومان در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا به همت بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برای نیازمندان سرپناهی احداث شود.

انتهای پیام
captcha