تاکنون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان مشاهده نشده است
کد خبر: 4093050
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

تاکنون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان مشاهده نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه جزیره‌ای عمل کردن در حوزه اطلاع‌رسانی معضل است، گفت: بنا بر گزارش دستگاه‌های مسئول تاکنون هیچ‌گونه بیماری در تالاب میقان گزارش نشده است.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 27 مهر، در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان، آمادگی همه‌جانبه برای مقابله با بحران‌های مختلف را ضروری دانست و افزود: در سال‌های شیوع کرونا تجربیات ارزشمندی کسب شده است که در سایر بحران‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

معاون سیاسی استاندار مرکزی روایت صحیح واقعیت‌ها و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع به شهروندان را لازم توصیف کرد و گفت: اگر ما روایات انقلاب، دستاوردهای نظام و دفاع مقدس را به درستی بیان نکنیم، قطعاً دشمنان روایات غلط و دروغ‌پردازی‌ها را به جامعه انتقال می‌دهند.

نظری با بیان اینکه باور کردن بحران، لازمه حل بحران است، ادامه داد: اگر درک صحیح از بحران نداشته باشیم مدیریت مطلوب اتفاق نخواهد افتاد. لازم است برای حل بحران‌های ایجاد شده، حس باور به بحران در وجود مسئولان نهادینه شود. متأسفانه نبود برخی از تجهیزات در خصوص رفع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نشان از عدم باور و درک صحیح از شرایط موجود دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت صحیح بحران با پیش‌بینی هوشمندانه هواشناسی و رصد کشورهای منطقه، پیشگیری مستمر با اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح، آمادگی و پاسخ سریع و محدودسازی‌ها در سریع‌ترین فرصت لازم باید در خصوص رفع بحران آنفولانزای فوق حاد پرندگان انجام شود؛ چراکه اطلاع رسانی صحیح موجب تأمین امنیت روانی جامعه و مردم خواهد شد. همچنین آمادگی همه جانبه برای مدیریت صحیح این بیماری ضروری است و رسانه و دهیاران در این رابطه نقش اثرگذاری دارند.

نظری جزیره‌ای عمل کردن در حوزه اطلاع‌رسانی را معضلی مهم دانست و با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید از طریق یک مرجع واحد صورت گیرد، افزود: برای رفع این بحران تمام تشکل‌های محیط زیستی استان باید در مدیریت بهتر تعامل و مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خبر داد: بنا بر گزارش دستگاه‌های مسئول تاکنون هیچ‌گونه بیماری در تالاب میقان گزارش نشده است، اما با توجه به شرایط حاکم و سرد شدن هوا احتمال دارد شاهد بیماری باشیم؛ از این ر و لازم است پایش‌ها توسط دستگاه‌ها با جدیت انجام شود. اطلاع‌رسانی باید به گونه‌ای باشد کا مردم دچار نگرانی نشوند. همچنین محدودیت تردد به تالاب میقان هنگام شیوع بیماری ضروری است و خانواده‌ها باید در این منطقه وارد نشوند. 

انتهای پیام
captcha