نیازمند حکمرانی نوآورانه در مدیریت شهری هستیم
کد خبر: 4093242
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

نیازمند حکمرانی نوآورانه در مدیریت شهری هستیم

شهردار اراک گفت: امروز در مدیریت شهری نیازمند حکمرانی نوآورانه هستیم و امید است که روز اراک فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های بزرگ باشد.

علیرضا کریمی شهردار اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا کریمی، شهردار اراک، امروز،  ۲۸ مهر، در مراسم نواخته شدن زنگ اراک که به مناسبت آغاز صدارات امیرکبیردر مدرسه صمصامی این شهرستان انجام شد، گفت: نام‌گذاری روز اراک در سال 97 به همت شورای پنجم شهر اراک از تاریخ 28 مهر تا 4 مهر ماه صوت گرفت و در این ایام برنامه‌های متعدد فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امیرکبیر خدمات بسیاری برای ایران انجام داده است که ماندگار شده است، اضافه کرد: بسیاری از اندیشمندان، مجموعه فعالیت‌های امیرکبیر از جمله توسعه فرهنگی را برای شهر ضروری دانسته و بر انجام آن اهتمام دارند. بحث کالبد محوری مؤلفه‌ای اساسی در شهر به شمار می‌رود، اما پرداختن به فرهنگ امروز اهمیت دارد و توسعه متوازن از مطالبات اصلی شهروندان است.

شهردار اراک اظهار کرد: در اختیار داشتن مشارکت اجتماعی به توسعه مؤلفه‌های فرهنگی در شهر بسیار کمک می‌کند. مهم‌ترین دلیل اضافه شدن روز اراک در تقویم استانی، توسعه فرهنگی است. شاید نسل امروز با تاریخ آشنایی نداشته باشند، اما تبیین این تاریخ می‌تواند حس تعلق، مشارکت و مسئولیت‌پذیری نسل جوان و جدید را به همراه داشته باشد.

کریمی آینده‌نگری را یکی از شاخصه‌های رفتاری و رویکردهای امیرکبیر برشمرد و اضافه کرد: تأسی به این رویکرد می‌تواند الهام‌بخش برای توسعه شهری باشد. ساخت مدرسه صمصامیه بیات در اراک در فاصله کمی با تاسیس مدرسه‌دارالفنون در سال ۱۲۳۰ با این رویکرد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استعمارستیزی، وطن‌پرستی، توجه به امور فرهنگی و آموزشی برای حل مشکلات، تحول‌گرایی و تبیین رویکردهای نوین در جامعه و پیگیری رشد اقتصادی و توجه به مباحث صنعتی، پیوند با جامعه جهانی، مبارزه با فساد و نگاه عدالت محور، حکمرانی نوآورانه از ویژگی‌های امیرکبیرست، تصریح کرد: امروز در مدیریت شهری نیازمند حکمرانی نوآورانه هستیم و امید است که روز اراک فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های بزرگ باشد.

انتهای پیام
captcha