توجه به بنیان خانواده محدود به برگزاری یک کنفرانس نشود
کد خبر: 4093244
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

توجه به بنیان خانواده محدود به برگزاری یک کنفرانس نشود

رییس کنفرانس تربیت معنوی و خانواده با اشاره به اینکه اغلب افراد مشهور که در دنیا خانواده درمانگر هستند این نگاه را دارند که وقتی خانواده را اصلاح کنیم مشکلات هم خود به خود حل خواهد شد، گفت: امید است توجه و اهمیت ویژه نسبت به بنیان خانواده و تربیت معنوی به برگزاری یک کنفرانس محدود نباشد و بتوانیم در این عرصه گام‌های مهمی برداریم.

مسعود جان‌بزرگی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگابه گزارش ایکنا از قم، مسعود جان‌بزرگی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در آیین اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی «خانواده و تربیت معنوی» که عصر امروز ۲۸ مهرماه در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آغاز شد، بیان کرد: روحیه مشارکت و همراهی کلیه اعضای هیئت علمی و حوزویان و  دانشگاهیان در این کنفرانس بین‌المللی متجلی شد.

وی با اشاره به اینکه خانواده و تربیت معنوی با سیاست‌های بین‌المللی که قرار است دنیا را به مکانی برای مصرف تبدیل کند سازگار نیست، ادامه داد: امروز وقتی یکی از اعضای خانواده از خانواده جدا می‌شود با تعارض‌هایی مواجه می‌شوند که این تعارض‌ها باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. جدا کردن اعضای خانواده از یکدیگر اغتشاشاتی را به وجود می‌آورد.

رئیس کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی افزود: اغلب افراد مشهور که در دنیا خانواده درمانگر هستند این نگاه را دارند که وقتی خانواده را اصلاح کنیم مشکلات هم خود به خود حل خواهد شد.

وی افزود: خانواده سلامت‌محور است و درمان‌کننده مشکلات و هدایتگر نسل‌هاست؛ آنقدر که در خانواده پرورش وجود دارد در هیچ جای دیگری نیست.

وی اضافه کرد: کانون خانواده مادر است و وقتی مادر نباشد در واقع طراح خانواده نیست و دشمن می‌تواند اهداف خود را پیاده کند.

رئیس کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با اشاره به تربیت دینی و معنوی، گفت: در خصوص تربیت در دنیا بحث‌های بسیاری وجود دارد اما در خصوص تربیت معنوی بسیار کم صحبت شده است به این دلیل است که تربیت معنوی بسیاری از مشکلات را حل و از به وجود آمدن آنها جلوگیری می‌کند.

جان بزرگی ادامه داد: پرداختن به تربیت معنوی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است و در دنیا هم به آن پرداخته نشده است؛ امروز باید به تربیت معنوی اهمیت بیشتری داده شود و بستر شروع آن هم باید از خانواده باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این کنفرانس تصریح کرد: امید است توجه و اهمیت ویژه نسبت به بنیان خانواده و تربیت معنوی به برگزاری یک کنفرانس محدود نباشد و بتوانیم در این عرصه گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام
captcha