مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی در آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: 4094769
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی در آذربایجان غربی برگزار شد

مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی در آذربایجان غربی و یادبود اولین سال بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائرین اربعین برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی در استان و یادبود اولین سال بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائرین اربعین ۴ آبان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق در این مراسم اظهار کرد: بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی اقدامی بزرگ بود که حامل پیام امنیت و وحدت بود.

نصرالله رشنودی افزود: با توجه به شرایط منطقه، پذیرش ریسک بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران اربعین حسینی از سوی استاندار آذربایجان غربی قابل توجه و ارزشمند بود.

وی با اشاره به بسیج همه ظرفیت‌ها جهت تسهیل تردد زائران اربعین از مرز تمرچین، خاطرنشان کرد: عنایت اباعبدالله الحسین(ع) و اهتمام جدی قوای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، شرایط را برای تردد امن زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین تا بغداد فراهم کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق همچنین با قدردانی از استقبال و میزبانی کم‌نظیر اهل سنت و ارامنه منطقه از زائران اربعین حسینی تصریح کرد: با تامین بیش از دو هزار اتوبوس جهت انتقال زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین تا بغداد، حمل و نقل و تردد زوار اربعین به خوبی ساماندهی شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در این مراسم بیان کرد: بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران اربعین حسینی، رویدادی تاریخی بود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ضمن قدردانی از عوامل بازگشایی مرز تمرچین، افزود: خدمت به اباعبدالله‌الحسین(ع)، چراغ راهنما و خدمت در مسیر هدایت امت اسلامی است.

وی بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران اربعین حسینی را رویدادی تاریخی اعلام کرده و یادآور شد: تردد زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین در آذربایجان غربی، اخوت و برادری را در منطقه تقویت کرده و وحدت در زیر سایه پرچم امام حسین(ع) را به جهانیان نشان داد.

استاندار آذربایجان غربی هم گفت: بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران عتبات عالیات، جلوه‌ای زیبا از وحدت و همدلی اقوام و مذاهب مختلف منطقه بود.

محمدصادق معتمدیان ضمن قدردانی از تلاش‌های ماندگار مسئولان ملی و استانی جهت بازگشایی مرز تمرچین خاطرنشان کرد: تلاش برای بازگشایی مرز تمرچین، ادامه‌دهنده راه سردار شهید سلیمانی جهت بازگشایی مرزها به سوی عتبات عالیات بود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری ارزشمند مقامات اقلیم کردستان عراق در تامین امنیت و خدمات‌رسانی به زائران اربعین، خاطرنشان کرد: بازگشایی مرز تمرچین در سایه عنایت اباعبدالله الحسین(ع) و همکاری و اهتمام مردم و مسئولان ملی، استانی و مقامات اقلیم کردستان عراق تحقق یافت.

استاندار آذربایجان غربی به همدلی نیروهای نظامی و امنیتی جهت تامین امنیت مرز تمرچین و مسیر تردد زوار اربعین نیز اشاره کرد و افزود: بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران عتبات عالیات، جلوه‌ای زیبا از وحدت و همدلی اقوام و مذاهب مختلف منطقه بود.

معتمدیان همچنین به روحیه جهادی دستگاه‌های مختلف جهت بازگشایی مرز تمرچین اشاره کرد و یادآور شد: نهادها و دستگاه‌های مختلف آذربایجان غربی در کمتر از یک ماه و با حضور شبانه‌روزی، شرایط را برای آماده‌سازی مسیر تردد و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی فراهم کردند.

وی تداوم انگیزه حسینی برای خدمات‌رسانی بهتر در سال‌های آتی به زائران اربعین و دیگر میادین خدمت به مردم را ضروری دانسته و افزود:  باتوجه به موافقت‌های ملی و طرف عراقی، پیگیر بازگشایی مرز کیله سردشت به عنوان دومین مرز مشترک آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق در آینده‌ای نزدیک هستیم.

انتهای پیام
captcha