عقد 5 تفاهم‌نامه؛ نتیجه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک
کد خبر: 4094896
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

عقد 5 تفاهم‌نامه؛ نتیجه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: به واسطه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک، ۵ تفاهم‌نامه سرمایه گذاری با محورهای مختلف به امضا رسید.

عقد تفاهم‌نامه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرامرز مهاجرانی، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک، امروز، 5 آبان، در حاشیه بازدید از پروژه‌‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را جذب سرمایه‌گذار جهت انجام پروژه‌های مختلف شهری و صنعتی استان دانست و ادامه داد: این همایش همزمان با نمایشگاه صنعت استان برگزار شد و فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی استان به سفرا و میهمانان خارجی بود.

وی بیان کرد: روز گذشته، 4 آبان محورهای درنظر گرفته شده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شد و پیرو این همایش ۵ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران خارج از استان منعقد شد. این تفاهم‌نامه‌ها که دارای ارزش 4200 میلیارد تومانی است شامل سرمایه‌گذاری در پروژه دره گردو، بام اراک، فود استریت، باغ دائمی گل و پروژه مسکونی صنعتی است. همچنین این تفاهم‌نامه‌ها باید به قانون تبدیل شده تا قابلیت اجرایی پیدا کنند و بابت پروژه‌ها برای رقابت سالم فراخوان اعلام شود.

مهاجرانی به تشریح چگونگی قانون شدن تفاهم‌نامه‌ها پرداخت و اظهار کرد: مهم‌ترین بحث در این بخش، مطالعات اقتصادی است که باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت پذرید. طرح اعلام شده برای پروژه‌ها از سوی شهرداری تهیه شده است، اما شاید سرمایه‌گذار تمایل به تغییر طرح داشته باشد که در این راستا باید مطالعات فنی و اصلاحات منظور شود و پس از تعیین سهم طرفین و فراخوان، قرارداد منعقد شده و تلاش می‌شود کار حداکثر تا یک سال آینده پیگیری شود.

وی در خصوص تفاهم‌نامه‌های انجام شده، گفت: در حوزه بین‌المللی سه تفاهم‌نامه با سنگال، کوبا و شهر بعلبک لبنان در زمینه فرهنگی و تعاملات اقتصادی منعقد شد. شهر بعلبک یکی از مهم‌ترین شهرهای شیعه‌نشین لبنان است که می‌توان به لحاظ فرهنگی و مذهبی تعامل خوبی با آنان برقرار کرد.

مهاجرانی با بیان اینکه دائمی شدن دبیرخانه همایش مستلزم تقویت سازمان است، در این رابطه گفت: تصمیم سازمان سرمایه‌گذاری از ابتدا دائمی شدن دبیرخانه بود، اما با توجه به محدودیت‌های موجود در نیروی انسانی قدری کار دشوار است. سازمان فقط دارای 7 نیروست که این مهم بر دائمی بودن دبیرخانه تأثیر دارد. همچنین سازمان از لحاظ مکانی نیز محدودیت‌هایی رو به روست. مکان فعلی سازمان تجاری است که بدون شک برای دائمی شدن دبیرخانه ضمن رفع محدودیت‌های نیروی انسانی باید به داشتن فضای کافی نیز فکر کرد.

انتهای پیام
captcha