بی احترامی به مسلمانان در اعتراض به ساخت مسجدی در کره جنوبی
کد خبر: 4096577
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

بی احترامی به مسلمانان در اعتراض به ساخت مسجدی در کره جنوبی

گروهی ناشناس با قراردادن یک سر خوک پخته در محل ساخت مسجدی در شهر دایگو کره جنوبی، نسبت به ساخت این مسجد اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از یونهاپ، اختلافات بین مسئولان ساخت یک مسجد و ساکنان منطقه بر سر ساخت یک مسجد در شهر دایگو کره جنوبی حدود دو سال است که ادامه دارد.

در همین رابطه، از سوی افراد ناشناس سر پخته شده یک خوک بر روی یک صندلی جلوی ورودی خانه‌ای در نزدیکی محل ساخت مسجد در دایگو قرار داده شد.

برای اولین بار در 27 اکتبر پخت گوشت خوک در محلی که قرار است مسجدی در آن ساخته شود، باعث تشدید تنش‌ها بین مسئولان ساخت مسجد و برخی ساکنان منطقه شد.

درحالی که مسئولان ساخت این مسجد بر لزوم همزیستی بین ادیان تأکید کرده و برنامه ساخت این مکان را دنبال می‌کنند، برخی افراد با توهین به مسلمانان و اقدام به پخت و پز گوشت خوک در محل ساخت مسجد، به دنبال توهین به مسلمانان هستند.

این اقدام درحالی انجام شده است که شورای شهرداری منطقه بوک‌گو در دایگو اعلام کرد که حق مداخله در این منازعه را ندارد. همچنانکه پلیس نیز اعلام کرد به دلیل اینکه مقررات تنبیهی مشخصی در این زمینه وجود ندارد، نمی‌تواند اقدام خاصی انجام دهد.

ساخت این مسجد به علت اعتراض گروهی از ساکنان متوقف شده است؛ این درحالی است که دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر حکم به ساخت مسجد داده‌اند.

انتهای پیام
captcha