برگزاری اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان ورزنه
کد خبر: 4096672
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

برگزاری اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان ورزنه

اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان ورزنه با حضور فرماندار، امام‌جمعه و فعالان قرآنی این شهرستان برگزار شد.

اولین کارگروه قرآن و عترت شهرستان ورزنه

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با پیگیری دفتر قرآن و عترت این اداره‌کل و فرمانداری شهرستان ورزنه، جلسه‌ای با هدف بررسی مسائل و مشکلات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و فعالان قرآنی این شهرستان با حضور فرماندار، امام‌جمعه و تعدادی از مسئولان شهرستان ورزنه و کارشناسان دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در محل اداره تبلیغات اسلامی ورزنه برگزار شد.

سعید رحیمی، فرماندار ورزنه با اشاره به تازه تأسیس بودن شهرستان ورزنه گفت: اگرچه این شهرستان تازه تأسیس است و ساختاری برای حوزه قرآن و عترت به‌صورت منسجم وجود ندارد و به استقرار نمایندگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ورزنه نیاز است، ولی همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های خوبی دارند که نیازمند هماهنگی و انسجام بیشتر است.

وی افزود: با تشکیل کارگروه قرآن و عترت شهرستان، تمرکز در فعالیت‌های قرآنی بیشتر خواهد شد و نتایج مطلوبی به‌دست خواهد آمد.

فرماندار شهرستان ورزنه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد زیاد روستاهای موجود در ورزنه، حضور پایگاه‌های مقاومت بسیج و تعداد زیاد حسینیه‌ها و مساجد در هر شهر و روستا، ظرفیت بسیار مناسبی برای فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب قابل انجام است و می‌توان برای تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه‌های قرآن تلاش کرد و با توجه به اینکه جوانان سرمایه‌های نظام هستند، باید حرکتی در شأن آنها همراه با برنامه‌های تشویقی انجام داد.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمد شیاسی، امام‌جمعه شهرستان ورزنه به اهمیت فعالیت برای جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: اگرچه فعالیت‌های قرآنی برای آحاد جامعه بسیار حائز اهمیت است، ولی فعالیت‌های قرآنی در مدارس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و نیاز است که نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم با همکاری آموزش و پرورش شهرستان در مدارس  پیگیری شود.

علی فضیلتی، مدیرعامل مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان به حمایت‌های مجمع از فعالان قرآنی شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجمع خیرین قرآنی استان قرآن‌های مستعمل و فرسوده را از مساجد جمع‌آوری، ترمیم و صحافی می‌کند و به مساجد برمی‌گرداند. در حال حاضر، این اقدامات برای روستاهای محروم کشور انجام می‌شود و این آمادگی وجود دارد که از طریق مجمع خیرین قرآنی استان، به تشکیل و ایجاد زیرساخت‌های قرآنی شهرستان کمک شود.

در ادامه، فعالان و پیشکسوتان قرآنی شهرستان ورزنه به بیان مشکلات و راهکارهای لازم برای برون‌رفت از آنها پرداختند.

انتهای پیام
captcha